همشهری آنلاین: شرکت گوگل به تازگی گزارشی را منتشر کرده که میزان درخواست‌های دولت‌ها برای حذف مطالب از سرویس‌های این شرکت و همچنین ارائه اطلاعات شخصی کاربران را نشان می‌دهد.

google logo

به گزارش PCMagazine، این گزارش که آمار مربوط به دوره بین ژانویه تا ژوئن 2012 است نشان دهنده افزایش چشمگیر درخواست‌های دولت‌ها از گوگل است.

در این مدت گوگل بیش از 20 هزار درخواست از سوی دولت‌های کشورهای مختلف برای ارائه اطلاعات بیش از 34 هزار نفر از کاربران این شرکت دریافت کرده است. این میزان در شش ماهه دوم سال 2011 حدود 18 هزار درخواست بوده‌است.

در این بین به ترتیب ایالات متحده با 7 هزار و ششصد درخواست، هند با بیش از 2 هزار درخواست، برزیل، فرانسه، آلمان و انگلیس بیشترین میزان درخواست حذف و زیرنظر گرفتن فعالیت‌های کاربران را به گوگل ارائه داده‌اند.

گوگل می‌گوید با 90 درصد درخواست‌های دولت آمریکا موافقت کرده‌ و براساس حکم دادگاهی در ایالات متحده، 1664 پست را از سرویس Google Groups حذف کرده‌است.

گفتنی‌است در پی انتشار فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص)، دولت آمریکا به طور رسمی از این شرکت درخواست کرد این ویدئو را به طور کامل از سرویس یوتیوب حذف کند اما این شرکت به شدت از این کار خودداری کرد. این ویدئو در چند کشور مسلمان به طور موقتی مسدود است.[گوگل درخواست کاخ سفید مبنی بر حذف فیلم موهن از یوتیوب را رد کرد]

کد خبر 191291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز