شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هکری که با عنوان پینکی‌پای شناخته می‌شود دومین جایزه 60 هزار دلاری گوگل را به خاطر کشف نقصی امنیتی در گوگل کروم به دست آورد.

گوگل

گوگل یکی از شرکت‌هایی است که به هکرهایی که بتوانند در ایمنی محصولات این شرکت نقص و ضعفی بیابند، جایزه می‌دهد و نوجوانی به تازگی توانسته یکی از بزرگترین جوایز این شرکت را به مبلغ 60 هزار دلار به خاطر کشف نقطه‌ضعفی در گوگل کروم،‌مرورگر شرکت گوگل، به دست آورد.

این دومین باری است که این هکر، که با نان پینکی‌پای شناخته می‌شود، توانسته جوایز گوگل را با خود به خانه ببرد. گوگل نقص کشف شده توسط این هکر را پس از 10 ساعت و با کمک به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری جبران کرد و به این هکر به خاطر تلاش ستودنی‌اش تبریک گفت.

کروم اولین بار برنامه جوایز ایمنی کرومیوم را در سال 2010 معرفی کرد و جایزه نقدی اندکی را برای محققانی که بتوانند حفره‌های امنیتی خطر‌ناک را در مرورگر کروم بیابند، در نظر گرفت. این شرکت برنامه جوایز خود را با نام Pwnium در فوریه 2012 تمدید کرد و این‌بار مبلغ جایزه خود را برای یافتن نقص‌های امنیتی به 60 هزار دلار رساند.

بر اساس گزارش CNN، این رقابت روز سه‌شنبه گذشته در کنفرانسی به نام Hack in the Box در کوالالامپور مالزی برگزار شد و پینکی‌پای توانست برای بار دوم این جایزه را از آن خود کند. شبکه فیس‌بوک نیز چنین جایزه‌ای را برای افرادی که بتوانند آسیب‌پذیری‌های این شبکه را مشخص سازند،‌از سال گذشته راه‌اندازی کرده اما جایزه این رقابت 500 دلار است.

کد خبر 187652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز