گروه شهری: سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و وزش باد شدید در هفت استان کشور هشدار داد.

براساس این هشدار، از (چهارشنبه) به سبب بارش شدید گاهی با رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید در استان‌های کهگیلویه وبویراحمد، فارس و بوشهر، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند با خسارت همراه باشد. درهمین روز در استان‌های یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان نیز بارش‌های رگباری با رعدوبرق و وزش باد شدید می‌تواند سبب آبگرفتگی معابر عمومی و ایجاد خسارت شود.

وضعیت هوای پایتخت نیز امروز با باران‌های رگباری و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود. حداقل و حداکثر دما امروز با پنج درجه کاهش به 9درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز چهارشنبه آسمان پایتخت ابری با بارش باران، گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود. حداقل دمای تهران در این روز به هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفرخواهد رسید.

عبدالرضا امیدوار شهری مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در بخش دیگری از این هشدار درباره نیمه شمالی و غربی کشور گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور و حرکت کند این سامانه پیش‌بینی می‌شود تا روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد و کاهش دما رخ دهد و بارش در مناطق سردسیر به‌صورت برف باشد. در همین مدت دریای خزر به سبب افزایش سرعت باد، مواج و توفانی خواهد بود.
همچنین از امروز بعدازظهر دامنه بارش به مناطق شرقی کشور کشیده خواهد شد و مناطق تحت‌تأثیر این سامانه با وزش باد شدید مواجه خواهد شد.

در ادامه فعالیت این سامانه، تا فردا به سبب افزایش سرعت باد، خلیج‌فارس مواج و توفانی خواهد بود اما از بعدازظهر فردا (چهارشنبه) به‌تدریج بارش در جنوب غرب و غرب قطع خواهد شد اما سامانه بارشی تا پنجشنبه در کشور فعالیت می‌کند. پس از آن با نفوذ بارش‌های سرد شمالی به شمال‌غرب کشور مجددا بارش در سواحل جنوبی دریای خزر تشدید خواهد شد.

کد خبر 191091
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز