یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای انگلیسی با تحویل یکی دیگر از مهم‌ترین پایگاه‌های خود در بصره به نیرو‌‌‌‌های عراقی، زمینه را برای ترک این استان عراق فراهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری عراق‌، سخنگوی اطلاع رسانی نیروهای چند ملیتی در جنوب عراق اعلام کرد: هتل شط‌العرب که به عنوان پایگاه نظامی کلیدی انگلیسی‌ها استفاده می‌شد، روزیکشنبه 19 فروردین به نیروهای عراقی تحویل داده شد.

کاپیتان کیتی براون تصریح کرد: تمام نیروهای انگلیسی به همراه تجهیزات خود این هتل را ترک کردند و آن را به یگان دهم ارتش عراق تحویل دادند.

سرهنگ حبیب طالب، فرمانده یگان دهم ارتش عراق در مراسم تحویل این پایگاه گفت: نیروهای عراقی به زودی دیگر پایگاه‌های اطراف بصره را از ارتش انگلیس تحویل خواهند گرفت.

گروهبان کوین استراتفورد رایت، از ارتش انگلیس گفت: نیروهای عراقی به شط العرب آمده و در حال حاضر در این هتل مستقر شده و انگلیسی‌ها کاملا این مکان را تخلیه کرده‌اند.

وی افزود: طرح تسلیم پایگاه اصلی بصره در فرودگاه این شهر هنوز نهایی نشده است.

نیروهای انگلیسی از زمان ورود به عراق در سال 2003 از این هتل که در شمال بصره قرار دارد به عنوان پایگاهی نظامی استفاده کرده‌اند که همواره مورد حمله‌ی راکتی و خمپاره‌ای نیروهای مقاومت بوده است.

نیروهای انگلیسی تاکنون دو پایگاه از مجموع پنج پایگاه خود را در بصره تحویل داده‌اند و قرار است که پایگاه الشعبیه در 40 کیلومتری غرب بصره نیز طی ماه جاری به نیروهای عراقی تحویل داده شود.

کد خبر 19106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز