همشهری آنلاین: رییس جمهوری عراق از طرح کاهش نیرو‌های انگلیسی در این کشور استقبال کرد.

به گزارش بی بی سی، سخنگوی جلال طالبانی ضمن بیان مطلب فوق گفت: از این اقدام راهگشا که نیرو‌های عراقی را وادار خواهد کرد خود مسوولیت امنیت کشور را به عهده بگیرند استقبال می‌کنیم.

روز گذشته تونی بلر نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده بود که تعداد نیرو‌های انگلیسی در عراق تا پایان سال جاری از 7هزار و 100 نفر به 5هزار و 500 نفر یا احتمالا 5 هزار نفر کاهش پیذا خواهند کرد.

بلر اذعان داشت که شرایط در بصره‌ همچنان دشوار است اما آمار قتل و آدم ربایی در شهر پایین آمده و عملیات بازسازی در حال اجرا است.

استقبال ایران از طرح خروج نیرو‌های انگلیسی

 به گزارش خبرگزاری مهر، رسول موحدیان سفیر ایران در بریتانیا در گفت و گو با روزنامه تایمز ضمن استقبال از طرح بلر برای خروج نیروهای نظامی انگلیس از عراق گفت : با این اقدام بلر، بدون شک روابط تهران- انگلیس رو به گسترش خواهد گذاشت و اگر طرح خروج نیروهای انگلیسی از عراق جامه عمل بپوشد آنگاه می توان گفت اصلی ترین مانع در گسترش روابط تهران و لندن از میان رفته است.

موحدیان افزود : انگلیس در گذشته فرصت های زیادی را برای همکاری با ایران از دست داده و امیدوارم این اقدام نخست وزیر انگلیس روابط تهران- لندن را وارد مرحله جدیدی کند و امیدوارم دو کشور از این فرصت به وجود آمده کمال استفاده را بکنند.

کد خبر 16358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز