یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

گروه سلامت: نشان ایمنی و سلامت مواد غذایی که در اولین روز هفته سلامت رونمایی شد، از 6 ماه آینده به تدریج بر روی مواد غذایی درج می‌شود.

نشانی که شبیه یک سیب است و در وسط آن علامت تیک به عنوان تأیید کیفیت مواد غذایی درج شده و طراحی آن طوری است که می‌توان آن را کلمه «سالم» خواند.

به گفته مدیرکل نظارت برمواد غذایی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت نشان ایمنی و سلامت غذا طی 6 ماه آینده به محصولات غذایی اعطاء می‌شود.

پیش از این، درج شماره پروانه و مجوز ساخت وزارت بهداشت بر روی مواد غذایی نشانه برخورداری مواد غذایی از کف و حداقل کیفیت استاندارد بود، اما نشان جدید علامت برخورداری حداکثری کیفیت مواد غذایی و سقف کیفیت است و گفته می‌شود درج این نشان روی محصولات غذایی علاوه بر اطمینان به مردم موجب تشویق تولیدکنندگان برتر نیز می‌شود.

در همین حال، خبر مهم دیگر در حوزه نظارت بر مواد غذایی، واگذاری آن به بخش خصوصی است. به گفته وزیر بهداشت، برخی وظایف نظارتی این وزارتخانه از جمله نظارت بر مواد غذایی به انجمن‌های صنفی مرتبط و فعالان کارشناس بخش خصوصی واگذار می‌شود و وزارت بهداشت بر کار این ناظران نظارت می‌کند.

وزیر بهداشت افزوده است:‌ همان طور که در کارهای ساختمانی مهندس ناظر به نیابت از دولت بر امور فنی ساختمان نظارت می‌کند، ما نیز براساس مصوبه مجلس از این پس نظارت بر رعایت امور بهداشتی از جمله بهداشت مواد غذایی را به سازمانهای غیر دولتی صاحب صلاحیت واگذار می‌کنیم.

وی اضافه کرده: این نوع نظارت قطعاً کارساز خواهد بود به خصوص اینکه علاوه بر توجه به جنبه‌های منفی، جنبه های مثبت و قابل تشویق نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

کد خبر 19097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز