جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

گروه سلامت: رونمایی از آرم ملی ایمنی غذا در نخستین روز از هفته سلامت.

در نخستین روز از هفته سلامت که به نام «سلامت و ایمنی غذا» نامگذاری شده است، آرم ملی ایمنی غذا رونمایی می‌شود؛ نشانی که از امسال بر روی همه مواد خوراکی مجاز که نشانه سلامت و ایمنی ماده غذایی است، درج می‌شود.

دکتر عباس حاج آخوندی مدیرکل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت ضمن بیان این‌که در زمان حاضر 7500 کارخانه صنعتی تولید مواد غذایی و 83 هزار کارگاه صنعتی تولید مواد غذایی در کشور فعال است و ناظران معاونت غذای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور بر کیفیت تولید و نحوه عملکرد آنها نظارت دارند، گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی سلامت و امنیت غذا، وزارت دادگستری موظف شده است تا با همکاری وزارت بهداشت نسبت به جمع‌آوری کلیه فرآورده‌های غذایی غیرمجاز در سطح عرضه وارد عمل شود.

حاج آخوندی با تاکید به این‌که از امسال، محصولات غذایی و کارخانه‌های تولید کننده این مواد درجه‌بندی می‌شوند، زیرا مردم حق دارند بدانند که مثلا شیر یا سس کدام کارخانه کیفیت بالاتری دارد، گفت: این اقدام در کنار اجبار همه تولیدکنندگان مواد غذایی نسبت به درج برچسب روی محصول که تاریخ تولید، انقضا و مواد اصلی را نشان می‌دهد نقش مؤثری در بالا رفتن آگاهی مردم و افزایش سطح ایمنی مصرف مواد غذایی می‌شود.

وی افزود: همه محصولات غذایی وارداتی نیز مانند مواد آرایشی و بهداشتی وارداتی باید برچسب فارسی را که حاوی این اطلاعات باشد داشته باشند در غیر این صورت از نظر وزارت بهداشت مورد تأیید نیستند.

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت اضافه کرد:‌ کشور ما از نظر برخی مواد غذایی مانند پسته، زعفران و خرما می‌تواند در جهان حرف اول را بزند در حالی که بی‌توجهی به این نوع مواد غذایی در کشور و فعالیت کشورهایی مانند چین، در این زمینه‌ها رتبه ما را از این نظر در جهان پایین آورده است. گفتنی است، همزمان با اولین روز هفته سلامت، همایش «سلامت و ایمنی غذا»  نیز برگزار می‌شود.

در این همایش وزیر بهداشت و معاون غذا و داروی وزارت بهداشت به همراه صاحبان صنایع غذایی کشور حضور دارند و از صنایع غذایی برتر تقدیر خواهد شد.

کد خبر 18908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز