گروه اقتصادی: استقبال هیجانی متقاضیان از کاهش قیمت طلا و ارز در بازار منجر به صعودی‌‌شدن مقطعی شاخص در این بازارها شد اما برآیند کلی نوسانات در این بازار تا پایان روز قیمت‌ها را کاهش داد.

سکه

به گزارش همشهری در پی افت قیمت‌ها از بعد‌از‌ظهر روز یکشنبه، هجوم متقاضیان برای تأمین نیازهای ارزی و نیز خرید سکه و طلا سبب شد تا مکانیسم بازار قیمت‌ها را دوباره به سمت بالا حرکت دهد حال آنکه کارشناسان بر این باورند که سقوط قیمت‌های جهانی در آینده نزدیک تأثیر ناگزیر خود را بر بازار داخلی نمایان خواهد کرد.خریداران نباید در خرید سکه و طلا عجله کنند چراکه پیش بینی می‌شود قیمت‌ها در روزهای آینده و به ویژه در آستانه ماه محرم کاهش پیدا کند.

این تأثیر در هفته‌های گذشته نیز به وضوح مشهود بوده به‌نحوی که قیمت سکه را تا یک میلیون و 150هزار تومان کاهش داد. اما برخورد هیجانی با این اتفاق سبب شد تا فشار تقاضا نتیجه‌ای عکس بر روند کاهشی قیمت‌ها بگذارد؛ این در شرایطی بود که قیمت‌های جهانی در همین مدت تغییر قابل توجهی نداشت؛ نکته‌ای که محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم آن را تأیید می‌کند. با این وجود در نهایت، روز گذشته قیمت سکه به یک‌میلیون و 193هزار تومان کاهش یافت و نیم سکه هم به 598 هزار تومان رسید. ربع سکه با قیمت 300هزار تومان فروخته شد و هر گرم طلای 18عیار 120 هزار و 273 تومان قیمت خورد.

کد خبر 190307
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز