نام 10مقصد برتر گردشگری حلال از دو قاره آسیا و آفریقا در حالی در سایت یاهو اعلام شده است که هیچ نشانی از نام ایران در این فهرست دیده نمی‌شود.

گردشگری حلال

در گزارشی که سایت اینترنتی یاهو منتشر کرده است نام کشورهای ترکیه و مالزی در ردیف توسعه دهندگان مقصد گردشگری حلال قرار دارند و این کشورها تصمیم به انجام تبلیغات گسترده در طرح نام خود به‌عنوان مقصد گردشگری حلال دارند. در گزارشی که سایت یاهو منتشر کرد، نام کشورهایی مانند اردن، مصر، امارات، اندونزی، ترکیه، مالزی، مراکش، قطر، تونس و بحرین دیده می‌شود.

براساس گزارش ایسنا به نقل از سایت یاهو، معیار مشخصی برای تعیین این مقاصد اعلام نشده، اما تلویحا اشاره شده است که این کشورها به‌خاطر داشتن و معرفی چشم‌انداز‌ها و نقاط گردشگری مورد استفاده مسلمانان، اجرای رسوم و آیین‌های مختلف مذهبی و اسلامی، داشتن مراکز عرضه غذای حلال و برپایی جشنواره‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی مانند‌ماه مبارک رمضان و عید قربان انتخاب شده‌اند. ایران در سال‌های اخیر به‌رغم تلاش‌ها برای معرفی خود در میان کشورهای مسلمان و تبدیل شدن به یکی از مقاصد گردشگری حلال از ورود به فهرست منتشر شده از مقاصد گردشگری حلال باز مانده است.

کد خبر 190032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز