شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنگنده‌های آمریکایی روز شنبه 7 آوریل (18 فروردین) مواضع شبه نظامیان را در دومین روز عملیات در شهر دیوانیه مورد حمله قرار دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس،منابع بیمارستانی و پلیس عراق اعلام کردند: بر اثر شلیک گلوله یک تانک آمریکایی یه یک منزل مسکونی در دیوانیه (دیوانیه در 80 کیلومتری جنوب بغدادا)  یک شهروند عراقی کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند.

ارتش آمریکا تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعیه‌ایی درباره میزان تلفات و جراحات وارده به شهروندان عراقی و نیرو‌های نظامی اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است.

بامداد روز جمعه 6 آوریل نیرو‌های که برای انجام عملیات موسوم عقاب سیاه وارد دیوانیه شده‌اند، سه نفر از شبه نظامیان مستقر در این شهر را کشته و 27 نفر دیگر را دستگیر کردند.

روز جمعه یکی از سخنگویان جریان سیاسی الصدر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری العربیه گفت:این حمله غیر تحریک آمیزی است که توسط نیرو‌های ارتش اشغالگر آمریکا انجام گرفته است.

اما روز شنبه دفتر الصدر در دیوانیه اعلام کرد:که نبرد میان دو نیرو در جریان است و نیرو‌های شبه نظامی توانسته‌اند سه خودروی آمریکایی را منهدم و یک روبات ارتش آمریکا که در عملیات خنثی سازی بمب‌های کنار جاده‌ای به کار می‌رود  نابود کنند.

حملات نیرو‌های آمریکایی به دیوانیه دو روز پیش از چهارمین سالگرد سقوط بغداد به دست نظامیان آمریکایی انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها طرفداران جناح سیاسی الصدر قرار است در روز دوشنبه 9 آوریل به مناسبت چهارمین سالگرد سقوط بغداد تظاهرات گسترد‌های علیه اشغالگران آمریکایی در بغداد برگزار کنند.

روز جمعه نیز بر اثر انفجار دو بمب کنار جاده‌ای در دو منطقه مختلف بغداد 2 آمریکایی کشته و 7 نفر دیگر مجروح شدند.

در هر یک روز از 5 روز اول ماه آوریل به طور میانگین 4 سرباز آمریکایی کشته شده‌اند که اگر همین روند ادامه پیدا کند تلفات ماهانه آمریکایی‌ها به 120 نفر خواهد رسید.

کد خبر 18991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز