همشهری آنلاین: با وجود آنکه بیش از یک هفته به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است، اوباما و رامنی از شدت فعالیت های تبلیغاتی خود و اتهام زنی علیه یکدیگر کاسته و تلاش می کنند خود را نگران میلیون ها آسیب دیده از توفان سندی نشان دهند.

به گزارش ایرنا به دنبال خسارت های سنگین جانی و مالی توفان سندی در آمریکا، میت رامنی و باراک اوباما فعالیت های تبلیغاتی و انتخاباتی را تا حدود زیادی تعطیل کرده تا به مسئله رسیدگی به آسیب دیدگان ناشی از توفان سندی توجه و تاکید ویژه داشته باشند.

این تغییر بویژه درباره باراک اوباما با توجه به اینکه رییس جمهور آمریکا است،محسوس تر می باشد.

وی روز یکشنبه برنامه های انتخاباتی خود را در فلوریدا لغو کرد و به واشنگتن دی سی بازگشت تا هدایت مدیریت بحران را به دست گیرد.

اوباما روز سه شنبه به پناهگاه صلیب سرخ در واشنگتن دی سی رفت تا از آنجا به مردم آسیب دیده از توفان و سیل پیام داده و با آن ها ابراز همدردی کند.

وی به میلیون ها آمریکایی که از طوفان سندی آسیب دیده اند گفت: ما در کنار شما هستیم و با تمام قدرت به شما کمک خواهیم کرد.

باراک اوباما همچنین قرار است روز چهارشنبه به نیوجرسی رفته و از نزدیک خرابی ها و نحوه امدادرسانی به حادثه دیدگان را بررسی کند.

ایالت نیوجرسی و شهرهای مهم آن از جمله آتلانتیک سیتی متحمل خسارت سنگینی شده و حداقل 15 نفر در نیوجرسی بر اثر سیل کشته شده اند.

میت رامنی نیز که تلاش دارد خود را نگران حادثه توفان سندی نشان دهد روز سه شنبه به یک مرکز درمانی در اوهایو رفت تا در آنجا با مردم حادثه دیده ابراز همدردی کند.

رامنی در این مرکز امدادی گفت: ما بسیار غمگین بوده و از زحمت امدادگران تشکر می کنیم.

ناظران سیاسی می گویند در حالی که توفان سندی بر زندگی میلیون ها نفر آمریکایی تاثیر گذاشته و خسارت سنگینی ایجاد کرده است، اوباما و رامنی نمی توانند به دعوای سیاسی خود و کشمکش انتخاباتی ادامه دهند؛ چراکه به خودخواهی و بی توجهی به درد و رنج مردم آسیب دیده متهم خواهند شد.

به گفته ناظران رامنی و اوباما تلاش دارند ازتوفان و خسارت های آن به عنوان یک فرصت انتخاباتی و برای ارائه چهره یک رهبر مسولیت پذیر به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.

مقامات آمریکا تخمین می زنند حداقل 60 میلیون خانوار آمریکا بر اثر ابرتوفان سندی دچار خسات های زیادی شده اند.

آسیب به نیروگاه های بزرگ برق و تصفیه خانه ها در نیوجرسی و نیویورک، تخریب شدید شبکه حمل و نقل در نیویورک و آتش گرفتن ده ها خانه بخشی از خسارت های مستقیم طوفان سندی است.

این در حالی است که بیش از هشت میلیون خانوار در ایالت های نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوینیا، کانتیکت، مریلند، کارولینای شمالی و ماساچوست در تاریکی به سر می برند.

این تعداد معادل هفت درصد جمعیت آمریکاست.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ششم نوامبر سالجاری( 16 ابان 91) برگزار می شود.

توفان سندی خسارت های عظیمی بر مردم آمریکا تحمیل کرد

 در نخستین برآوردها میزان خسارت های وارده بر ایالت های شرقی آمریکا بر اثر ابر توفان سندی 20 میلیارد دلار اعلام شد در حالی که هنوز ابعاد کامل این فاجعه عظیم مشخص نشده است.

به گزارش ایرنا مقامات آمریکا تخمین می زنند حداقل به 60 میلیون نفر از مردم آمریکا آسیب وارده شده است.

آسیب به نیروگاه های بزرگ برق و تصفیه خانه ها در نیوجرسی و نیویورک، تخریب شدید شبکه حمل و نقل شهری و آتش گرفتن ده ها خانه بخشی از خسارت های مستقیم طوفان سندی بوده است.

مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک روز سه شنبه با اشاره به حجم و گستردگی خرابی ها در این شهر آن را در تاریخ نیویورک بی سابقه خواند.

همچنین جوزف لوتا رئیس شبکه مترو نیویورک تخریب تاسیسات مترو را بسیار گسترده دانست و گفت: در 108 سال گذشته از هنگام تاسیس شبکه مترو نیویورک چنین فاجعه ای سابقه نداشته است.

شبکه مترو نیویورک که دارای بیش از 400 ایستگاه است، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شبکه های مسافرت شهری در جهان به شمار می رود و روزانه میلیون ها نفر را در سطح این شهر جابجا می کند.

از سوی دیگر مقامات محلی اعلام کرده اند که بیش از هشت میلیون خانوار در ایالت های نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوینیا، کانتیکت، مریلند، کارولینای شمالی و ماساچوست در تاریکی به سر می برند.

این تعداد معادل هفت درصد جمعیت آمریکاست.

مقامات محلی می گویند تاکنون اجساد حداقل 39 نفر را در هفت ایالت بحران زده حاشیه اقیانوس اطلس یافته اند که 17 مورد از آن ها در شهر نیویورک بوده است.

گفته می شود توفان سهمگین سندی زندگی بیش از 60 میلیون نفر که حدود 20 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهد مختل کرده و مناطقی را که مهمترین مراکز مالی و گرانترین املاک و مستغلات در آن ها واقع شده، درنوردیده است.

توفان سندی پیش از رسیدن به ساحل شرقی آمریکا از کشورهای حوزه کارائیب عبور کرده و بیش از 60 کشته بر جای گذاشت.

کد خبر 189811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز