همشهری آنلاین: همایش پیاده‌روی ویژه خبرنگاران که ازجمله برنامه‌های جانبی در حاشیه برگزاری «پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه» محسوب می‌شود، ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه یازدهم آبان در باغ هنرمندان برگزار خواهد شد.

پیاده روی

به گزارش همشهری آنلاین، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: شرکت در این همایش که مختص خبرنگاران با عنوان «پیاده تا آن سوی خبر» در محل بوستان هنرمندان که در خیابان ایرانشهر شمالی واقع شده، برای اصحاب رسانه و دست اندرکاران خبر آزاد است.

شهرام جباری زادگان با اشاره به این موضوع که ترویج زندگی غیر فعال و تشدید آلودگی هوا از جمله نتایج توجه بیش از حد به خودرو است، افزود: امروزه شهروندان بیش از هر چیز به روحیه شادی و نشاط نیاز دارند و در همایش پیاده‌روی اصحاب رسانه بر آنیم تا با حضور خبرنگاران که بازوهای توانمند اطلاع‌رسانی در جامعه به شمار می‌روند، به صورت نمادین بر عنصر پیاده‌روی به عنوان یکی از عناصر سه‌گانه «شهر دموکراتیک» که شامل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل و نقل عمومی است، تأکید کنیم.

وی «انسان مداری» به جای «خودرو مداری» را یکی از شاخص‌های جوامع پیشرفته امروزی دانست و تأکید کرد: در این همایش آقایان و بانوان فعال در عرصه‌های مختلف خبری در دو بخش جداگانه به پیاده‌روی پرداخته و با این حرکت نمادین در مسیر ترویج فرهنگ پیاده‌روی که همانا توسعه حمل و نقل انسانی است، گام بر می‌دارند.

معاون آموزش سازمان ترافیک اظهار داشت: از خبرنگاران انتظار می‌رود فعالیت رسانه‌ای خود را در توسعه و ترویج فرهنگ پیاده‌روی به عنوان فعالیتی که می‌تواند روحیه شادابی و سرزندگی را در شهر زنده نگه دارد، افزایش داده و با بهره‌گیری از روند رو به گسترش این جریان در کلان شهر تهران، در این زمینه گام‌های موثری بر دارند.

نمایشگاه تیترها، عکس‌ها و کارتون‌های ترافیکی و کارگاه تخصصی ویژه خبرنگاران نیز از دیگر بخش‌های جانبی «پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه» بود که طی هفته جاری و در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره که صبح روز یک‌شنبه چهاردهم آبان برگزار می‌شود، نسبت به اجرای آن‌ها اقدام شد.

کد خبر 189796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز