گروه شهری: شهروندان تهرانی این‌روزها شاهد اجرایی‌شدن یکی از مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی در شرق تهران هستند که خبرهای مختلفی از آن به گوش می‌رسد.

بعد از اجرایی‌شدن طرح پیاده‌راه‌سازی‌ در خیابان 17شهریور و بسته‌شدن کامل این خیابان که در روزهای ابتدایی موجب بروز ترافیک سنگین در معابر اطراف این خیابان شد، حالا خبر می‌رسد که پروژه کف‌سازی‌ میدان امام‌حسین و پیاده راه خیابان 17شهریور تا 20روز دیگر پایان خواهد یافت.

این در حالی است که روز گذشته رئیس راهور تهران بزرگ نیز از روان‌شدن ترافیک در خیابان‌های اطراف این محدوده خبر داد. اما محمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره روند اجرای این پروژه و نتیجه آن اظهار داشت: حد فاصل میدان امام حسین تا میدان شهدا (درواقع طول خیابان 17شهریور) به پیاده‌راه تبدیل شده و تمام کناره‌های این مسیر به فضای سبز و آبنما آراسته می‌شود. فضای سبزی که در این مسیر ایجاد می‌شود، سه برابر فضای سبز سابق وسعت دارد.

وی همچنین تأکید کرد: در طول مسیر پیاده‌راه، آبخوری‌هایی به شکل سقاخانه قرار داده می‌شود. البته باید درنظر داشت که اینجا یک خیابان است، بخشی از شبستان یک حرم نیست که بخواهیم به طرح جنبه تقدس بدهیم. همچنین احداث آبنما در میدان نیز طرح دیگری است که به‌دلیل قرار داشتن شفت مترو در این مکان، هنوز تصمیم‌گیری قطعی در مورد آن نشده و در حال مطالعه است.

کف‌سازی، ایجاد پیاده راه و همچنین توسعه فضای سبز ازجمله اقداماتی است که در فاز اول این طرح اجرایی می‌شوند. در زمان اجرای طرح، تاسیسات موجود در مسیر همچون آب، برق، مخابرات و غیره نیز نوسازی شده‌اند. همچنین داکت کشی نیز انجام شده تا درصورت نیاز برای تاسیسات، مورد استفاده قرارگیرد.

همچنین شوشتری با اشاره به جداره‌های موجود در میدان امام‌حسین و ناهمخوانی آن با طرح در دست اجرا گفت: تغییر معماری اطراف میدان یکی از تصمیماتی است که به اجرا درخواهد آمد اما تا نهایی شدن این تصمیم، جداره‌های فلزی منقوش در حاشیه میدان قرار خواهد گرفت تا اغتشاش بصری موجود را محصور کند. از دیگر اقدامات اخیر مدیریت شهری برای مغازه‌داران خیابان 17شهریور بخشودگی عوارض سال‌جاری مغازه‌های این خیابان است. مدیرعامل سازمان زیباسازی درباره این موضوع نیز تصریح کرد: عوارض نوسازی، پسماند و... سال‌جاری از این مغازه‌ها دریافت نخواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های مطالعاتی ترافیکی صورت گرفته برای این طرح نیز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای تسهیل تردد شهروندان در این معبر، ون مستقر است و به‌صورت رایگان شهروندان را جابه‌جا خواهد کرد. ترافیک ناشی از این پروژه و مسدود کردن خیابان نیز در روزهای ابتدایی مشکل ساز بود اما خدا را شکر اکنون وضعیت عادی دارد.

این در حالی است که مغازه‌هایی هم که نیاز به بارانداز دارند در ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند برای تخلیه و بارگیری در این محدوده تردد کنند. همچنین زیر گذر میدان نیز که چندی پیش برای عبور خودروها با 15متر افزایش، تا 25متر تعریض شد از روز گذشته به‌طور کامل زیر بار ترافیکی قرار گرفت.

کد خبر 187991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز