همشهری آنلاین: ابرتوفان سندی به جز تخریب‌هایی که در دنیای فیزیکی ایجاد کرده است، دنیای مجازی را هم دچار اختلال کرد، و چندین وب‌سایت عمده را از کار انداخت.

storm

به گزارش لس آنجلس تایمز هنگامی که هاریکن (توفان اقیانوسی) "سندی" - که اکنون با رسیدن به زمین از لحاظ فنی "سیکلون" نامیده می‌شود، به منطقه نیویورک برخورد کرد، باعث قطع برق صدها هزار نفر، از جمله فراهم‌کنندگان عمده سرویس‌های اینترنتی شد.

بسیاری که در جستجوی اخبار، شایعات و سایر اطلاعات به اینترنت روی آورده بودند، به طور موقت دست خالی بازگشتند، و به سایر تکنولوژی‌های ارتباطی مانند تلویزیون، رادیو و وب‌سایت روزنامه‌ها روی آوردند.

سایت‌های از دست‌رفته از شب دوشنبه شامل سایت "هافینگتون پست"، Gawker و بلاگ Mediaite بودند، سایت هافینگتون پست سه‌شنبه صبح دوباره بازگشت، اما سایت هنوز اندکی خلاصه‌تر است.

بر اساس بیانیه‌ای که روی یک وب‌ساست سنتی‌تر، CBS news ارسال شده است، ظاهرا مشکل مربوط به سیلاب است.

وب‌سایت پرطرفدار با مطالب همه‌گیر Buzzfeed در بیانیه‌ای توضیح داد: "دیتاگرام، خدمات‌دهنده اینترنتی که سرورهایش در منطقه منهتن نیویورک میزبان Buzzfeed، هافینگتون پست و سایت‌های دیگر است، دچار قطع برق شده است."

CBS گزارش کرد: "به نظر می‌رسد وب‌سایت دیتاگرام نیز آفلاین باشد، و فهرست‌‌‌‌‌های آدرس آنلاین برای دیتاگرام محل این شرکت را در ناحیه مالی منهتن نشان می‌دهد که به شدت دچار سیلاب شده است."

وب‌سایت‌های از دست خارج شده به تدریج در حال بازگشتن هستند.

کد خبر 189708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز