همشهری آنلاین: مقامات محلی نیویورک، سهمیه بندی سوخت را در دستور کار قرار دادند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ده روز پس از توفان سندی و یک روز بعد از اولین بارش برف نیویورک فلج شده است.

به علت قطع شبکه برق شهری بسیاری از شهروندان به استفاده از ژنراتور روی آورده‌اند، راه حلی که مشکلی به مشکلات آنها افزوده است: کمبود سوخت.

برای مواجهه با این معضل، مقامات محلی نیویورک، سهمیه بندی سوخت را در دستور کار قرار داده‌اند.

 more  مفاهیم: توفان‌ اقیانوسی چیست؟مفاهیم: توفان‌ موسمی چیست؟آشنایی با مضامین تخصصی آب و هوا

به گزارش یورونیوز مایکل بلومبرگ، شهردار این کلانشهر خطاب به همشهریانش گفت: تخمین می‌زنیم که تنها ۲۵ درصد از پمپ‌های بنزین باز هستند. درمقابل بسیاری از آنها صف‌های طولانی کشیده شده است. نارضایتی بیشتر و بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد که کمبود سوخت تا چند هفته آینده ادامه داشته باشد. به نظر ما بهترین راه این است که صف‌ها را کوتاه‌تر کنیم و به مصرف کنندگان امکان دهیم تا سوختشان را سریعتر تهیه کنند و جایگاه‌ها هم مدت طولانی‌تری باز بمانند. برای کاهش بی‌نظمی بالقوه باید سوختگیری را نه یکباره بلکه در چند نوبت انجام داد تا همه بتوانند سوختشان را تهیه کنند."

با وجود توقف فعالیت بسیاری از واحدهای تجاری و خدماتی در روز چهارشنبه نهادهای امداد رسانی و ماموران تعمیر خطوط برق، روز پنجشنبه کار خود را از سرگرفتند. اگرچه با توجه به قطع برق حدود ۱۰۳ هزار مشترک در نیویورک، شهروندان با مشکلات بسیاری رو به رو هستند. یکی از شهروندان گفت: "هوا خیلی سرد است، سوخت هم برای ژنراتورها نداریم. من هم امروز برای خرید سوخت می‌روم تا شاید بتوانم خانه‌ام را کمی گرم کنم. اگر موفق شوم، اوضاع کم بهتر خواهد شد."

به کارگیری ژنراتورهایی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند چندان هم بی‌خطر نیست؛ یک خانم ۴۴ ساله در نیویورک بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن حاصل از فعالیت ژنراتور در خانه اش، جان باخته است.

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲