همشهری آنلاین: سفیر ایران در بریتانیا روز شنبه 7 آوریل(18 فروردین) خواستار آن شد که دولت بریتانیا با حسن نیت به آزادی 15 نظامی بریتانیایی پاسخ دهد.

رسول موحدیان سفیر ایران در بریتانیا در گفت و گویی با فاینانشال تایمز که از سوی خبرگزاری رویترز نیز نقل شده است، گفت:"ما حسن نیت خود را نشان داده‌ایم و اکنون نوبت دولت بریتانیا است که در مسیر مثبت حرکت کند."

موحدیان با بیان این که آزادی ملوانان بریتانیایی به مسائل دیگر ارتباطی نداشت، افزود: اگر بریتانیایی‌ها می‌خواهند از نفود خود برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه استفاده کنند، ما از این امر استقبال می‌کینم. در کل ما از هر اقدامی که به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه بیانجامد استقبال می‌کنیم.

سفیر ایران در لندن ضمن توصیف اقدام ایران در آزادی ملوانان بریتانیایی به خوشه‌ای از درخت میوه گفت: ایران و قدرت‌های بزرگ باید از میوه‌های این درخت برداشت کنند.

موحدیان گفت: ما از به رسمیت شناختن حق ایران در غنی سازی اورانیوم از سوی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می‌کنم.

موحدیان این گونه نتیجه گیری کرد که این مساله (به رسمیت شناختن فناوری هسته‌ای صلح آمیز ایران) برای ایران از اولویت برخوردار است و می‌تواند مبنای روابط آتی ایران با کشور‌های غربی قرار گیرد.

سفیر ایران در لندن در پایان گفت: ما در شادی مردم بریتانیا از آزادی ملوانان این کشور خود را سهیم می‌دانیم.

کد خبر 18970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز