پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل در گفت‌و‌گویی تلفنی از رییس جمهور کشورمان به خاطر عفو و آزادکردن نظامیان انگلیسی دستگیرشده در ایران تشکر کرد.

به گزارش ایسنا بان‌کی‌مون چهارشنبه شب 15 فروردین در تماس تلفنی با رییس جمهوری اسلامی ایران از اقدام ایشان در عفو و آزاد کردن 15 نظامی انگلیسی که به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده بودند، تشکر و قدردانی کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد نیز با تبریک انتصاب بان‌کی‌مون به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد، به چالش‌های بزرگ موجود در جامعه بین‌المللی و مسایل پیش روی ملت‌ها اشاره کرد و خطاب به وی گفت: نقش شما به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد در شرایط کنونی بسیار حساس و تعیین کننده است و با توجه به این‌که شما از قاره پهناور و کهن آسیا در این موضع مهم قرار گرفته‌اید علاقه‌مندیم در انجام ماموریت‌های خود موفق باشید.

دکتر احمدی‌نژاد حل مسائل جهانی بر پایه عدالت و محبت به انسان‌ها را بهتر دانست و گفت: در موضوع دستگیری نظامیان انگلیسی اگر دولت‌مردان این کشور با درایت و صحیح برخورد می‌کردند، موضوع زودتر حل می‌شد و امیدواریم با رعایت قوانین و معاهدات بین‌المللی و عدالت شاهد چنین مواردی در آینده نباشیم.

دبیرکل سازمان ملل نیز با تشکر مجدد از رییس جمهوری و ابراز امیدواری نسبت به تکرار نشدن چنین حوادثی در آینده، تصریح کرد: اینجانب برای انجام ماموریت‌های خود مشتاقانه علاقه‌مند به همکاری با دولت جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی آن در سازمان ملل و برخورداری از پشتیبانی‌های آن هستم.

کد خبر 18854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز