شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اجرای طرح پزشک مدرسه شنبه 18 فروردین با نواختن زنگ سلامت در همه مدارس کشور آغاز شد.

مراسم اجرای این طرح با حضور وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت در دبستان دخترانه رضوان منطقه 22 برگزار شد.

در این مراسم محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مؤثر دانش‌آموزان همیار پلیس در ایام نوروزی به نقش مؤثر آنها در بهبود وضعیت بهداشت جامعه اشاره و اظهار کرد: سال گذشته 2 میلیون دانش‌آموز روستایی را تحت پوشش آموزش‌های بهداشتی بردیم.

وی با اشاره به همکاری 6 میلیون دانش‌آموز در ایام نوروزی به عنوان همیار پلیس، این حرکت را در کاهش تلفات تصادفات نوروزی امسال مؤثر دانست و گفت: این تجربه را در زلزله بروجرد شاهد بودیم و در این زمان دانش‌آموزان با برخورداری‌های از آموزشهای لازم زلزله و کمک به خانواده‌های خود سبب کاهش تلفات شدند.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما نقش بسیار مؤثری در جامعه دارید، همانطور که در همیاری با پلیس این نقش مؤثر ثابت شد، در مسایل بهداشتی و سلامت نیز این گونه است.

وی به برخی فعالیتهای آموزش و پرورش در عرصه بهداشت و سلامت اشاره و اعلام کرد: هم اکنون تعداد زیادی از دانش‌آموزان آماده برخورداری از آموزش «بهداشت‌یار» هستند و این آموزشها برای دانش‌آموزان و خانواده آنها در حال و آینده بسیار مؤثر است.

در این مراسم همچنین دکتر کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اظهار امیدواری نسبت به این که سال جدید سرشار از سلامتی باشد، به صدور شناسنامه سلامت و معاینه همه دانش‌آموزان اول ابتدایی توسط پزشکان عمومی اشاره و اظهار کرد: این امر کمک بزرگی در جهت پیشگیری و بیماری‌یابی است.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما همکاران ما در خانواده‌ها هستید و در تأمین سلامت خود و القای سلامتی و بهداشت به خانواده‌ها نقش بسیار مؤثری خواهید داشت.

در این مراسم همچنین شهرداری منطقه 22 تهران، بسته‌های فرهنگی به همراه جعبه کمک‌های اولیه به دانش آموزان به مناسبت هفته سلامت اهداکرد.

یزدانی، رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نیز در مراسم «زنگ سلامت» با تأکید بر توجه به سلامت افراد نه تنها از زمان تولد بلکه قبل از آن، به دستورات اسلام در خصوص سلامت جسم و روح در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به دستورات بهداشتی اسلام، نیاز کمتری به درمان است.

هفته سلامت که از امروز آغاز شده است تا بیست و چهارم فروردین ادامه خواهد داشت.

کد خبر 18968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز