سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

درحالی‌که سامانه جوی اخیر از آخرین ساعات یکشنبه شب در حال خروج از مرز شرقی کشور بود، طبق پیش‌بینی‌ها با رگبار و رعدوبرق در این منطقه همراه شد و خساراتی را به برخی شهرستان‌های استان‌های سمنان، خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی وارد کرد.

سیل


خسارت سیل شاهرود

در این میان در شهرستان شاهرود استان سمنان در برخی محله‌ها سیل جاری شد و به ساختمان‌های مسکونی خسارت وارد کرد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شاهرود در این‌باره گفت: 11واحد مسکونی فاقد استحکام بر اثر سیل شب گذشته در این شهر 50 تا 100درصد خسارت دیدند‎. سیدمحمد حسینی افزود: خانه‌های تخریب شده در بافت قدیمی و محله‌های مرکزی شهر واقع شده‌اند‎. وی گفت: در این منطقه اقشار ضعیف سکونت دارند و در برخی از این منازل نیز وسایل زندگی مردم زیر آب و آوار رفته است‎. وی اعلام کرد: بر اثر وقوع این سیلاب همچنین خانه‌هایی نیز دچار آبگرفتگی شدند و به‌دلیل نفوذ سیلاب در حال تخریب هستند و قابل سکونت نیستند‎. حسینی بیان کرد: این سیل همچنین به برخی اماکن تجاری، دیوارهای قدیمی منازل، معابر، پیاده روها و جوی‌های آب آسیب وارد کرده است‎. وی با اشاره به اینکه بافت قدیمی و برخی از محلات مرکزی شهر شاهرود نسبت به سایر مناطق آسیب پذیرتر هستند گفت: باید سریعا برای رفع خطر در این مناطق در مواقع سوانح طبیعی به‌ویژه زلزله و سیل، اقدام اساسی انجام گیرد‎. وی خاطرنشان کرد: میزان خسارت‌های این سیل هم‌اکنون از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

خسارت به هشت روستای ساری

توفان طی چند روز اخیر به هشت روستای بخش مرکزی شهرستان ساری خسارت وارد کرد. بر اثر این توفان و بارندگی شدید به واحدهای مسکونی روستاهای قاجارخیل، سیدمحله، سوته، موزی باغ، حمید‌آباد، گهرباران، دلمرز و طاهر‌آباد 20تا 100درصد خسارت وارد شد. بخشدار مرکزی ساری در این خصوص گفت: بر اثر توفان و بارش شدید همچنین چند واحد دامداری و یک واحد مرغداری این بخش تخریب و به باغ‌های مرکبات هم خسارت وارد شد. رضایی جمعیت روستاهای آسیب‌دیده را بیش از هفت‌هزار نفر عنوان کرد و افزود: نیروی امدادگران هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در محل حادثه درصدد رفع مشکلات هستند. همچنین به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، عوامل امدادی هلال احمر به این مناطق اعزام شدند و نسبت به امدادرسانی به 96خانوار حادثه‌دیده در روستاهای مذکور بخش مرکزی ساری اقدام کردند. براساس این گزارش توزیع 240تخته موکت، 330تخته پتو و 667کیلو نایلون ازجمله خدمات ارائه شده‌ است.

کد خبر 189588

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز