شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

گروه سلامت: چند روز پیش، بازهم مارادونا چند روزی را در بیمارستان گومز بوئنوس‌آیرس گذراند.

خبرگزاری‌ها نوشتند پزشکان این بیمارستان در حال انجام آزمایش‌هایی برای کشف دلیل «عدم تعادل» او بودند و شایع شد که باز هم مارادونا را برای «ترک اعتیاد» بستری کرده‌اند.

اما پزشک شخصی دیه‌گو اعلام کرد دیه‌گو در اثر افراط در مصرف مشروبات الکلی به بیماری هپاتیت مبتلا شده است. آلفردو کائه افزود درمان مارادونا مستلزم دو هفته استراحت مطلق است.

 اگرچه مارادونا هنوز هم اسطوره فوتبال دنیا به حساب می‌آید، اما آن‌قدر درباره او از این حاشیه‌ها وجود داشته که بستری‌شدن چندین و چندباره مارادونا خیلی خبر دور از انتظاری به حساب نیاید. یکشنبه هفته قبل، کائه، پزشک مارادونا و رئیس بیمارستان محل درمان مارادونا اعلام کردند وضعیت وی نسبت به روزهای گذشته بهتر شده، درحالیکه کائه یک روز بعد گفت کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین وضعیت پیچیده‌ای دارد و فعلا مسئله اصلی، هپاتیت است.

 اوگفت ابتدا شک داشتند که پانکراس (لوزالمعده) دیه‌گو به علت مصرف مداوم الکل دچار مشکل شده باشد، اما بعدا معلوم شد که قضیه به کبد مربوط می‌شود و او مبتلا به هپاتیت الکلی است.

 مارادونا که فقط ۴۶ سال دارد، اگرچه خیلی مشهور است، اما از سال 1997 که از فوتبال خداحافظی کرد، اعتیاد مداوم به الکل و مواد مخدر وجهه او را در داخل و خارج از زمین فوتبال خدشه دار کرده است. دیه گو مارادونا در سال ۱۹۹۱ وقتی برای باشگاه بارسلونا اسپانیا بازی می‌کرد، به بیماری هپاتیت ب مبتلا شد. او در سال ۲۰۰۴ در اثر زیاده روی در مصرف کوکائین دچار حمله قلبی شد.

مدتی قبل هم پزشکان هشدار داده بودند که دیه‌گو دوباره اضافه وزن دارد و باید برای درمان به سوییس اعزام شود. اوایل ماه جاری روزنامه‌های مختلف تصاویر او را که دوباره چاق شده منتشر کردند، درحالیکه وی در سال ۲۰۰۵ با انجام جراحی، حدود ۵۰ کیلوگرم کم کرده بود.

تازه ترین خبر درباره مارادونا این است که او از نظر روانی هم به هم‌ریخته و قصد خودکشی داشته که البته این خبر با تکذیب پزشک معالج ستاره سابق آرژانتین مواجه شد. هکتور پزلا، یکی از پزشکان معالج مارادونا با تکذیب خبر خودکشی دیه‌گو، در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد بعد از اینکه به کلینیک مرکزی بوئنوس آیرس منتقل شد، هیچگونه اثری دال برقصد مارادونا جهت خودکشی دیده نشده است.

 البته او اذعان کرد: « تنها در زمانی که دیه‌گوبا والدین خود روبرو شده، ‌حرف‌های ناامید کننده‌ای زده؛ اما بعد از آن با شروع دوره معالجه وی از سوی تیم پزشکی، به سرعت از افکار ناامید کننده دور شد و به شرایط روحی خوبی رسید.»

این درحالی است که به زودی قرار است فیلمی‌مستند از زندگی دیه گو مارادونا در 100 سینمای ایتالیا به نمایش درآید. فیلم «دست خدا» که به کارگردانی مارکو ریسی ایتالیایی ساخته شده، قرار است ماه آینده در جشنواره سینمایی کن نیز نمایش داده شود. عنوان فیلم بر گرفته از گفته‌های مارادونا پس از گل بحث بر انگیزش به تیم ملی انگلیس در جام جهانی 1986 مکزیک است. مارادونا که گل اول را با دست زده بود آن را دست خدا خواند که از دید داور پنهان ماند. البته تصاویر تلویزیونی مشخص کرد که این گل با دست زده شده است.

 مارکو ریسی در گفت و گوی خود با خبرگزاری فرانسه گفته که با این فیلم می‌خواسته جنبه انسانی زندگی این بازیکن بزرگ را نشان دهد که با اعتیاد و بیماری دست و پنجه نرم می‌کند. او تاکید کرده: «این درست است که او کوکائین مصرف می‌کرد، اما مارادونا یک مقام دولتی نبود، او نابغه‌ای بود که اساسا در تمام عمرش تنها به خود صدمه زد.»

کد خبر 18951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز