پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعه 30 مارس (10 فروردین) قرار است فیملی مستند از زندگی دیه گو مارادونا در 100 سینمای ایتالیا به نمایش درآید. این در حالی است که وی به دلیل عدم تعادل در بیمارستان بستری شده است.

خبر نمایش فیلم « دست خدا» را خبرگزاری فرانسه نقل کرده است و سایت خبری بی‌بی‌سی نیز اعلام کرده است که مارادونا در بیمارستان گومز بستری شده است.

به گزارش همشهری‌ آنلاین  فیلم مارادونا که به کارگردانی مارکو ریسی ایتالیایی با عنوان دست خدا به نمایش در خواهد آمد، قرار است ماه آینده در جشنواره سینمایی کن نیز به تماشا گذاشته شود.

عنوان فیلم بر گرفته از گفته های مارادونا پس از گل بحث بر انگیزش به تیم ملی انگلیس در جام جهانی 1986 مکزیک است که در نهایب با گل شگفت انگیزش در همین مسابقه که با پشت سر گذاشتن هشت نفر از بازیکنان انگلیس به دست آمد این تیم را روانه دور بعد و در نهایت برنده جام جهانی کرد.

 مارادونا که گل اول را با دست زده بود ،آْن را دست خدا خواند که از دید داور و نیز بسیاری پنهان ماند و تنها تصاویر تلویزیونی مشخص کرد که این گل با دست زده شده است.

مارکو ریسی در گفت و گوی خود با خبرگزاری فرانسه  می گوید با این فیلم می‌خواسته جنبه انسانی زندگی این بازیکن بزرگ را نشان دهد که با اعتیاد و بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.

مارادونا که خود زمانی بازیکن تیم ناپل ایتالیا بود و این تیم را به مقام قهرمانی هم رساند، در زمان زندگی در ایتالیا به مشکلات فراوانی برخورد کرد و در دوره بعدی جام‌جهانی هم به دلیل اتهام به دوپینگ در فوتبال از ادامه مسابقات محروم شد.

این کارگردان ایتالیایی گفته است که تمامی این فراز و نشیب‌های زندگی مارادونا در این فیلم مستند به تصویر کشیده شده است.
 
او می گوید : « البته این درست است که او کوکائین مصرف می کرد، اما مارادونا یک مقام دولتی نبود. او نابغه ای بود که اساسا در تمام عمرش تنها به خود صدمه زد.»

ماراونا به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال، عنوان بهترین بازیکن قرن بیستم از سوی فیفا را به همراه «پله» برزیلی از آن خود ساخت. این عنوان بی نظیر پس از دوران درخشان فوتبال او در تیم های بوکاجونیورز، بارسلونا و ناپولی بود.

مارادونا که اکنون ۴۶ سال دارد، در سال ۱۹۸۶ به آرژانتین کمک کرد تا قهرمان جام جهانی فیفا شود. سپس با تیم ناپولی ایتالیا دو بار قهرمان « لیگ » این کشور، در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ را تجربه کرد.

 از سوی دیگر سایت بی بی سی در خبر بستری شدن مارادونا به نقل از دست اندرکاران بیمارستان گومز آرژانتین نوشته است که وی به دلیل اعتیاد به مواد مخدر بستری نشده است و این بیمارستان در حال انجام رشته آزمایش‌هایی برای کشف دلیل عدم تعادل این بازیکن نامدار است.

کد خبر 18439

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز