جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخارهای متصاعد شده در قله دماوند هیچ گونه ارتباطی به بروز و وقوع آتشفشان ندارد و مربوط به فعالیت‌های گسل‌ها در پیرامون قله است.

این خبر را بهزاد پورمحمد رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه مازندران اعلام کرد.

وی گفت: بسیاری از گسل‌های این قله نظیر گسل البرز، شمال تهران و گسل مشاع واقع در روستای مشاع از گسل‌های تقریبا فعال این منطقه است.

عکس: دکتر یونس شکرخواه

عکس: دکتر یونس شکرخواه

به گزارش فارس وی با بیان اینکه خبر متصاعد شدن بخار در قله دماوند از سوی بومی‌های منطقه دریافت شده است، اظهار داشت: ستاد حوادث غیر مترقبه مازندران 20 روز قبل از آغاز سال 86، کار مطالعات اولیه را با همکاری سازمان زمین شناسی و تیم کارشناسی کارگروه زلزله و لغزش استان شروع کرده است.

پورمحمد با یاد آوری این مطلب که برخی بومی های منطقه شایعه زلزله های ضعیف را نیز به این موضوع ارتباط داده‌اند، تصریح کرد: زلزله های خفیف در 2 سال اخیر به طور مرتب در منطقه رخ داده و مردم منطقه نیز تکرار زلزله را احساس کرده‌اند.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: کارشناسان زمین شناسی در این مدت موضوعات کامل زمین شناسی و همچنین زمینه های هیدرولوژیکی آبهای چشمه ها را نیز مورد بررسی قرار دادند و تاکنون برداشتی مبنی بر بروز زلزله و یا فعالیت آتشفشانی استخراج نشده است.

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه مازندران از ادامه داشتن این مطالعات در منطقه دماوند خبر داد و خاطر نشان کرد: نتیجه مطالعات کارشناسان زمین شناسی به اتفاق تیم کارشناسی کارگروه زلزله ستاد حوادث استان بعد از اتمام کار به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر 18943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز