همشهری آنلاین: متخصصان علوم پزشکی دانشگاه هاروارد در یک آزمایش جدید دریافته‌اند زنانی که روزانه بین 4 تا 6 فنجان کوچک قهوه می‌نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم هستند.

مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان رحم

به گزارش ایسنا،‌ این متخصصان هم چنین یادآور شدند مردانی هم که همین میزان قهوه در روز می‌نوشند کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند. این یافته حاصل مطالعه روی 117 هزار زن و مرد داوطلب است که در یک مطالعه 20 ساله شرکت کرده بودند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، به گفته پزشکان، این تاثیر حتی در صورت مصرف قهوه فاقد کافئین در شرکت کنندگان مشاهده شد و همین امر تایید می‌کند که تاثیرات ضد سرطانی قهوه ارتباطی با کافئین موجود در این نوشیدنی ندارد.

بنابراین گزارش، در حالی که بسیاری از مردم مقدار مصرف روزانه قهوه را محدود می‌کنند چون این نوشیدنی می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود اما از سوی دیگر گروهی از مطالعات نشان می‌دهند که قهوه، مزایای قابل توجهی برای سلامتی دارد.

آزمایش‌ها هم چنین نشان می‌دهد در افرادی که به طور مداوم قهوه مصرف می‌کنند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، سرطان روده و حتی بیماری پارکینسون کاهش می‌یابد. در مطالعه جدید نیز معلوم شد زنانی که روزانه چهار فنجان قهوه یا بیشتر می‌نوشند 25 درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان آندومتر (پوشش داخلی رحم) مواجهند.

این متخصصان درعین حال تاکید کردند که مصرف چای تاثیر مشابه ندارد. این آزمایشات در عین حال نشان داد مردانی هم که در طول روز شش فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند، 18 درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان پروستات مواجه می‌شوند و همچنین در مردان مبتلا به این سرطان نیز نوشیدن قهوه احتمال پیشرفت بیماری را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

کد خبر 189158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز