گروه شهری: برج میلاد به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی و هنری پایتخت در چند سال اخیر که از بهره‌برداری آن گذشته توانسته است مخاطبان زیادی را جذب کند.

milad tower

در جدیدترین اقدامات صورت گرفته در این مرکز می‌توان به راه‌اندازی موزه سکه‌های تاریخی ایران در این مجموعه فرهنگی- تفریحی خبر داد.فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل برج میلاد تهران با اعلام این خبر تشریح کرد که موزه سکه‌های تاریخی ایران با هدف آشنایی بازدیدکنندگان برج میلاد تهران با تاریخ، هنر و تمدن هزاران ساله ایران راه‌اندازی شده است. وی همچنین با بیان اینکه جای این موزه در مجموعه‌های فرهنگی - تفریحی برج میلاد تهران خالی بود، به دو هزار بازدید‌کننده روزانه این برج اشاره کرد و گفت: قطعا ً راه‌اندازی موزه‌های تخصصی مرتبط با تاریخ ایران می‌تواند نقش مؤثری در معرفی ایران به جهان داشته باشد.

به گفته هوشیار پارسیان، موزه سکه‌های تاریخی برج میلاد با استفاده از پتانسیل‌های موجود یک مجموعه‌دار خصوصی در این برج راه‌اندازی شده است. در این موزه 160سکه مربوط به دوره‌های تاریخی هخامنشیان، اشکانیان، ‌ساسانیان، ‌زندیه، قاجاریه و دوره معاصر به نمایش در می‌آید. این موزه قرار است در سکوی دید بسته در ارتفاع 261متری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

همچنین سکه‌های دَریک و پِرسی هخامنشیان، استاترو دراخما اشکانیان، درم و رئال ساسانیان، درهم، دینار، فلوس، تنگه، ‌پول، صنادی، پچیز، قران، ‌فلس، شاهی، ریال و تومان مربوط به ادوار بعدی تاریخ معاصر کشور ازجمله آثار به نمایش درآمده در این موزه است. مدیرعامل برج میلاد تهران اظهار امیدواری کرد که بتوان با گسترش همکاری‌ها با مجموعه‌داران اشیای تاریخی و هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بین برج میلاد و مؤسسه فرهنگی بنیاد مستضعفان نمونه اینگونه فعالیت‌ها را برای استفاده مردم به‌منظور بازدید از گنجینه‌های تاریخی کشور افزایش داد. موزه سکه‌های ادوار مختلف تاریخ ایران به‌مدت یکسال همه روزه از ساعت 9تا 21پذیرای بازدید‌کنندگان در سکوی دید بسته برج میلاد تهران خواهد بود.

کد خبر 189117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز