گروه حوادث: اعضای یک باند که در تاریکی شب دست به سرقت از خانه‌های ویلایی در شمال پایتخت می‌زدند با هوشیاری مأموران پلیس به دام افتادند.

چندی قبل مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های شمال پایتخت به مرد جوانی مشکوک شدند که با پرسه زدن در خیابان اطرافش را به دقت تحت نظر داشت. همزمان با پرسه‌زدن‌های وی مأموران مرد جوانی را دیدند که از یک خانه ویلایی خارج شد و هردو به محض دیدن پلیس پا به فرار گذاشتند. مأموران با فرار دو مرد مرموز به تعقیب آنها پرداختند تا اینکه موفق شدند در یک عملیات تعقیب و گریز هردو جوان را دستگیر کنند. همچنین در بازرسی از آنها مقداری پول و طلا کشف شد که نشان می‌داد آنها با دستبرد به خانه ویلایی به‌دست آورده‌اند. به همین‌خاطر دو مرد سارق بازداشت شدند و به اداره پلیس انتقال یافتند.

آنها در بازجویی‌ها علاوه بر سرقت از خانه‌های ویلایی راز فعالیت باند را فاش کردند. یکی از دزدان دستگیر‌شده که مردی تحصیل‌کرده است، در بازجویی‌ها گفت: من اهل یکی از شهرهای غربی کشور هستم و مدت‌ها پیش برای کار به تهران آمدم اما مدتی بعد در دام اعتیاد گرفتار شدم. وی ادامه داد: بعد از آن برای تأمین مخارج زندگی و اعتیادم با شخصی آشنا شدم که به پیشنهاد وی تصمیم گرفتیم دست به سرقت بزنیم. او با یک باند فعالیت داشت و معمولا هر کدام از ما در قالب یک‌باند دو یا سه نفره به سرقت می‌رفتیم.

بعد از شناسایی خانه‌های ویلایی یکی از ما در اطراف خانه نگهبانی می‌داد و شخص دیگر با شکستن قفل در، وارد خانه شده و دست به سرقت پول و طلا می‌زد. بعد از اعتراف متهم تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای باند با دستور قاضی نصرتی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران آغاز شد و مأموران با اطلاعاتی که از سارقان دستگیر شده در اختیار داشتند موفق شدند چهار نفر از دزدان دیگر را شناسایی کنند.

با دستگیری آنها مشخص شد که دزدان در سرقت‌های سریالی خود از خانه‌های ویلایی حدود 900گرم طلا و 600هزار تومان پول به‌دست آورده‌اند و طلاها را به یک طلافروش در حاشیه تهران فروخته‌اند که با راهنمایی آنها مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد. بنا براین گزارش تاکنون هفت نفر در این باند دستگیر شده‌اند و در بازجویی‌ها به 10فقره سرقت از خانه‌های ویلایی اعتراف کرده‌اند.

کد خبر 189086
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز