همشهری‌آنلاین: شهردار تهران گفت: امروز تنها راه نجات ما در عرصه‌های مختلف مدیریتی، مسئولیتی، کاری و همچنین در مسایل شخصی، رفتاری از بعد حقیقی و حقوقی تاسی کردن به فرهنگ جهاد و شهادت است.

به گزارش خبرنگار اعزامی "تهران سما" به مشهد مقدس، دکتر محمد باقر قالیباف در بیست و هشتمین سالگرد شهادت سرلشگر حاج هاشم ساجدی که با حضور مسئولان لشکری و کشوری و استاندار خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید قربان افزود: همه ما بر این باوریم که شهدای عزیز با تاسی به فرهنگ عاشورا و اهل بیت (ع) زندگی و مسیر خود را انتخاب کردند و در این راه به اهداف خود رسیدند.

وی با بیان این که شهدا به درستی عید قربان را درک کردند، اظهار داشت: در حقیقت آن ها به عنوان فرزندان حضرت ابراهیم (ع) با تمام وجود این موضوع را باور کردند که دل بستگی به عزیزان ، فرزندان و دنیا یعنی شرک به خدا و جایی که خداوند بخواهد همه چیز خود را فدا می‌کنند.

قالیباف با ااشاره به این که انسان زمانی می‌تواند عید بگیرد که هرچه دارد در راه خدا بدهد، گفت: قرب به خدا قربانی می‌خواهد و در کلام و حرف و سخن نیست بلکه در عمل و رفتار انسان است و خداوند عمل خوب را می‌پسندد نه سخن خوب را.

قالیباف- عکس از امیر حدیدی

شهردار تهران انتخاب نام "سنگرسازان بی سنگر" را برای شهدا انتخابی به جا و به حق دانست و یادآور شد: شهدا از عید قربان به تمام معنا درس ایثار، فداکاری و جهاد گرفتند و خداوند هم آن ها را برای همیشه تاریخ ماندگار کرد.

وی اضافه کرد: آنها به تمام معنا درک کردند که مشتری شان جز خدا کسی نیست و به هر کس جز خدا اگر خود را به هر قیمتی بفروشند ارزان فروخته اند . لذا با صاحب اصلی خود معامله کردند تا برای همیشه ماندگار شوند.

قالیباف ادامه داد : ما از شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت این درس را گرفتیم که آن ها در اوج اخلاص ، خداباوری ، عقلانیت ، دیانت و اطاعت از ولایت چشم بر همه مادیات دنیا بستند و از شرک دوری کردند و حاضر شدند هرآنچه برایشان عزیز و ثمره حیات و زندگی شان است را در راه خدا بدهند . به راستی که آنان درک واقعی از عید قربان ، عاشورا و کربلا داشتند.

وی با اشاره به سخنی از شهید چمران مبنی بر این که وقتی شیپور جنگ زده شود فرق بین مرد و نامرد مشخص می‌شود ، تصریح کرد: وقتی سفره خون پهن می‌شود آنهایی که بدون فخر فروشی و منت در سفره خون حاضر می‌شوند می‌دانند که این تنها فرهنگ نجات دهنده زندگی ماست.

به گفته شهردار تهران، انصاف این است که هیچ گاه شرایط ما سخت تر از دوران دفاع مقدس نبوده اما هیچ دورانی هم شیرین‌تر، ماندگار تر و پربرکت تر از دوران دفاع مقدس نبوده است.

وی تصریح کرد: ما در جنگ پیروزی نظامی داشتیم و نباید فکر کنیم جنگ فقط با قطع نامه تمام شد.

قالیباف ادامه داد: امروز ببینید از برکات جنگ چه اتفاقاتی افتاده است. امروز صدام و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی کجایند ؟ آمریکایی ها با این همه سرمایه گذاری در خاورمیانه امروز کجا هستند ؟

وی با بیان اینکه اگر منطبق با سنت های الهی حرکت کنیم کارمان درست است و پیروزی با ماست افزود: اگر از این مدار خارج شویم ولو اینکه هزاران حرف هم بزنیم خیر و برکت در کارمان نخواهد بود و موفق نمی‌شویم.

شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار داشت: اگر در جامعه‌ای فرهنگ جهاد و شهادت طنین انداز باشد و جامعه و افراد جامعه اول همسایه ، دوست و برادر و خواهر مسلمان را ببینند سپس خود را ، حتما به موفقیت می رسیم ولی زمانی که اول خود را ببینند ، تحت هر نامی زندگی و مدیریت کنند دیر یا زود محکوم به شکست خواهند بود.

به گفته قالیباف در جامعه ای که ربا تحت هر نامی سیطره بیندازد ، خیر و برکت در زندگی مادی آن از بین خواهد رفت.

وی گفت: نمی توانیم بگوییم با ربا زندگی می کنیم و با مدیریت آن را حل می کنیم زیرا خالق جهان گفته با این کار محکوم به شکستیم . باید بدانیم با دروغ ، ریا و تزویر نمی توان کاری کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: حرمت آبروی یک مسلمان مثل خانه خداست و اگر ریختن آن باب شد بدانید خیر و برکت از آن محیط، شهر و کشور رخت می بندد.

وی یادآور شد : این موضوعات باید جز باورهای ما باشد و اگر در این مدار حرکت کنیم نباید اصلا نگران تحریم و امثالهم باشیم بلکه باید نگران رفتار خود باشیم . باید نگران تقوا به خرج ندادن باشیم و نگران این باشیم که از خرد جمعی استفاده نکنیم . در میدان جنگ خبری از بی تدبیری ، بی عقلی و بی برنامگی نبود و همه با خرد جمعی کار می‌کردند.

قالیباف در ادامه با ذکر خاطراتی از شهید هاشم ساجدی ، در وصف این همسنگر روزهای دفاع مقدس خود گفت: این شهید والامقام در آن دوران زحمات بسیاری کشید. او فرزندان خود را رها کرده و به جبهه آمده بود اما انصافا جزو عزیزانی بود که در رسیدگی به رزمندگان برای همه پدری کرد.

وی راه اندازی کانکس های حمام در جبهه ها را از جمله اقدامات بسیار موثر این شهید دانست.

بر اساس گزارش خبرنگار "تهران سما" در این مراسم که با استقبال پر شور شهروندان مشهدی و هموطنان و همرزمان آن شهید از اقصی نقاط میهن اسلامی مواجه شده بود برنامه های متنوعی اجرا شد.

کد خبر 189067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز