محمد نوری در بازی ایران و لبنان با توجه به غیبت چند مهره کلیدی ایران در ترکیب ثابت قرار گرفت.

فوتبال - ایران و کره

 قبل از بازی با کره‌جنوبی اما انتظار نمی‌رفت که او دوباره در ترکیب ثابت قرار بگیرد ولی در نهایت این اتفاق افتاد و نوری جزو یکی از سه هافبک مرکزی ایران بود. او تأکید می‌کند که کارلوس کی‌روش در این بازی از عملکردش رضایت داشته است. نوری در مورد ‌ آینده‌ای که تیم ملی در پیش دارد معتقد است که بازی‌های دور برگشت بسیار تعیین‌کننده است.

  • ابتدا در مورد عملکرد خط هافبک ایران صحبت کن. خیلی‌ها معتقدند هافبک‌های کره بهتر بازی کردند.

من اصلا با این حرف شما موافق نیستم. تنها کاری که آنها انجام می‌دادند سانتر کردن بود و روی دو‌سه ضربه ایستگاهی هم خطرناک ظاهر شدند. من معتقدم خط هافبک ایران موفق شد خط هافبک کره را از کار بیندازد و همین موضوع باعث شد تا ارتباط خط میانی آنها با مهاجمانشان کمتر شود. کره‌ای‌ها چیزی جز ارسال توپ‌های بلند انجام ندادند.

  • خودت حدس می‌زدی در ترکیب ثابت قرار بگیری؟

قبل از بازی با کره خیلی خوب تمرین کردم و می‌دانستم فیکس هستم. ضمن اینکه در بازی با لبنان هم در ترکیب ثابت بودم.

  • برخی معتقدند چندان خوب بازی نکردی، نظر خودت چیست؟

این نظر دیگران است ولی در این مورد باید کادر فنی نظر بدهد. بعد از بازی، آقای سیموئز با من صحبت کرد و گفت که کی‌روش از عملکردم راضی است. برای من قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیم ملی خوشحال‌کننده بود و به این موضوع افتخار می‌کنم. در ضمن شاید خیلی‌ها که از بیرون بازی را تماشا می‌کنند نمی‌دانند یک مربی چه وظایفی را به فلان بازیکن داده است.

  • وظایف تو در این بازی چه بود؟

تأکید اصلی ‌این بود که ارتباط خط هافبک و حمله کره را قطع کنیم و فکر می‌کنم موفق بودیم چون دیدید که هافبک‌های این تیم رو به پاس‌های بلند آورده بودند. من وظایفم را انجام دادم و روی چند صحنه هم که حمله کردیم حضور داشتم و چند پاس هم دادم.

  • قد بلند بودن بازیکنان کره برای تو جالب نبود؟

اتفاقا جالب بود. آنها پنج شش بازیکن بلندقامت داشتند که خیلی خوب سر می‌زدند به همین دلیل در ضربات ایستگاهی خطرناک بودند.

  • مثل اینکه اخراج مسعود شجاعی هم به تیم شوک مثبت داد؟

گاهی اوقات در فوتبال چنین اتفاقاتی می‌افتد و من هم با حرف شما موافقم. بعد از اخراج مسعود، بازیکنان ما با انگیزه بیشتری بازی کردند.

  • قبول داری تیم ملی در این بازی خوش‌شانس بود؟

در فوتبال شانس هم موضوع تأثیرگذاری است ولی شما دیدید که مقابل لبنان چقدر موقعیت از دست دادیم. در فوتبال هر تیمی از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند برنده خواهد شد و ما هم از فرصت‌ها بهتر استفاده کردیم. هر چند کره هم دو بار دروازه ایران را تهدید کرد. در ضمن شما فراموش نکنید که ما 10نفره شدیم و شاید بسیاری از برنامه‌های کادر فنی به هم ریخت.

  • فکر می‌کنی در بازی‌های آینده هم در ترکیب ثابت باشی؟

من تلاشم را می‌کنم و می‌خواهم دوباره در ترکیب ثابت به میدان بروم. زمانی هم که دعوت شدم گفتم که نمی‌خواهم در تیم ملی بازیکن ذخیره باشم.

بازی با ازبکستان را چطور می‌بینی؟

ازبکستان یک تیم فیزیکی است که در بازی رفت، ایران را خیلی اذیت کرد. این بازی هم به اندازه بازی با کره سخت است و اصلا نباید همچنان دلخوش به پیروزی مقابل کره باشیم. شرایط این بازی فرق می‌کند و باید حتما سه امتیاز را بگیریم.

  • اما تیم ملی همچنان نقطه ضعف‌هایی دارد که برطرف نشده است.

هیچ تیمی در دنیا بدون ضعف نیست. مطمئنا کادر فنی تیم ملی این موضوع را می‌داند و قطعا روی نقاط ضعف کار خواهد کرد. ما در دور برگشت کار سختی داریم و دو بازی حساس با کره و قطر در زمین آنها بسیار تعیین‌کننده است. ما برای صعود حتما باید حداکثر امتیازها را بگیریم.

  • فکر می‌کنی برای صعود به جام‌جهانی چند امتیاز دیگر می‌خواهیم؟

اینکه چند امتیاز می‌خواهیم از حالا قابل حدس زدن نیست چون بستگی به نتایجی دارد که در این گروه به‌دست می‌آید. ما برای اینکه از صعود تقریبا مطمئن شویم هفت یا هشت امتیاز دیگر می‌خواهیم و اگر بیشتر هم بگیریم چه بهتر. اگر ازبکستان را ببریم درصد زیادی از راه صعود را طی خواهیم کرد.

  • خیلی دوست داری در جام‌جهانی بازی کنی درست است؟

جام‌جهانی ویترین فوتبال دنیاست و هر بازیکنی آرزو دارد که در این تورنمنت مهم بازی کند. همه فوتبالیست‌های ایران هم دوست دارند در جام‌جهانی بازی کنند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. امیدوارم به جام‌جهانی برویم و من هم بازی در جام‌جهانی برزیل را تجربه کنم.

کد خبر 188886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز