سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

وزیر نفت هشدار داد اگر غرب بخواهد تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد این کشور صادرات نفت خود را متوقف خواهد کرد.

رستم قاسمی در حاشیه همایشی در امارات متحده عربی افزود: ما طرحی را برای دوره بدون درآمدهای نفتی تهیه کرده‌ایم؛ البته تاکنون هیچ مشکل مهمی نداشته‌ایم اما اگر تحریم‌ها تشدید شود، ما طرح خود را به اجرا می‌گذاریم. به گزارش رویترز، قاسمی با رد کاهش تولید نفت ایران به2.47میلیون بشکه در روز گفت: تولید فعلی نفت ایران چهار میلیون بشکه در روز است و ایران در حال حاضر با ظرفیت کامل و معادل چهار میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند.

قاسمی تأکید کرد که به لطف افزایش ظرفیت پالایش نفت، ایران مقادیر بیشتری از نفت تولیدی خود را پالایش می‌کند. وی ظرفیت پالایش نفت ایران را دو میلیون بشکه در روز اعلام کرد و گفت تا پایان سال 1391 حدود 200هزار بشکه در روز به این رقم افزوده می‌شود. قاسمی تأکید کرد: افزایش ظرفیت پالایش به نیاز ایران به واردات سوخت پایان داده و می‌تواند به‌زودی به رشد شدید صادرات منجر شود.

صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی

خبر دیگر اینکه، میزان کل صادرات نفت خام ایران توسط بخش خصوصی داخلی از مرز 20میلیون بشکه گذشت و تا کمتر از شش‌ماه آینده به روزانه 700هزار بشکه خواهد رسید. حسن خسروجردی با اعلام این خبر، به ایسنا گفت: نفت خام فروخته شده توسط بخش خصوصی به قیمت تعیین‌شده توسط شرکت ملی نفت ایران بوده و هیچ‌گونه تخفیفی به مشتریان داده نشده است. به گفته او مشکل دریافت و پرداخت ارز نفت صادر شده توسط بخش خصوصی داخلی تاکنون با بانک مرکزی حل شده است.

کد خبر 188852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز