همشهری آنلاین: کارشناسان تغذیه اظهار کردند: خوردن مواد غذایی سرشار از کلسیم، فسفر و ویتامین D برای بهبود و تقویت حافظه مفید است.

مواد غذایی موثر در تقویت حافظه

به گزارش ایسنا، متابولیسم مغز بر اساس تبادل فسفر و کلسیم عمل می‌کند و رژیم غذایی مناسب باید سرشار از این منابع باشد.

به گفته متخصصان، مصرف ویتامین D باعث ایجاد توازن متابولیک میان فسفر و کلسیم در مغز انسان می‌شود.

سومین ماده معدنی که نقش مهمی در مغز ایفا می‌کند منیزیم است و گروه ویتامین‌های B نیز قدرت و پایداری حافظه را تقویت می‌کنند.

کارشناسان تغذیه نوشیدن شیر و خوردن فرآورده‌های لبنی، جوانه گندم، سبزی‌جات و دانه‌های روغنی را برای تقویت حافظه توصیه می‌کنند.

کد خبر 188786

برچسب‌ها