سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه ادب‌و هنر: سینماهای تهران از فردا میزبان دو فیلم تازه خواهند بود. فیلم‌های آیینه‌های روبه‌رو و پیمان قرار است از صبح چهارشنبه در گروه سینماهای آزاد اکران عمومی شوند.

سینما- فیلم آیینه های روبه رو

 آیینه‌های روبه‌رو که در بخش مسابقه سی‌امین جشنواره فیلم فجر نیز حاضر بود باتوجه به موضوع حساسی که دارد و ساختار متفاوتش یکی از گزینه‌های معرفی به اسکار نیز بود و به همین دلیل تهیه‌کننده، این فیلم را در قم اکران عمومی کرده بود؛ اکرانی که البته واکنش‌هایی را نیز در پی داشت. آیینه‌های روبه‌رو یکی از آثار موفق سینمای ایران در سال91 در حضور‌های جهانی به شمار می‌آید و تاکنون در چندین جشنواره بین‌المللی به نمایش درآمده و جوایزی نیز گرفته است. در عوض فیلم پیمان که به همراه آیینه‌های روبه‌رو اکران عمومی خواهد شد اثر چندان شناخته‌شده‌ای نیست؛ فیلمی که محمدرضا فروتن و سپیده خداوردی بازیگران اصلی‌اش هستند و براساس خلاصه داستانی که از فیلم منتشر شده احتمالا یک ملودرام عاشقانه است. مجید فهیم‌خواه کارگردان پیمان سال‌ها پیش فیلم «اعتراف» را کارگردانی کرد که تجربه چندان موفقی نبود.

سازندگان فیلم پیمان برای رسیدن به گیشه قابل قبول بیش از هرچیز باید روی حضور محمدرضافروتن حساب بازکنند،‌ هرچند این بازیگر هم در این سال‌ها چند فیلمش در گیشه شکست خورده است و کلا شرایط سینما طوری شده که نمی‌توان به صرف حضور یک بازیگر محبوب برای فتح گیشه اطمینان خاطر داشت.

اکران ملکه و یکی می‌خواد باهات حرف بزنه از هفته آینده

این هفته قرار بود فیلم‌های ملکه (محمدعلی باشه آهنگر) و یکی می‌خواد باهات حرف بزنه (منوچهر هادی) نیز اکران شود ولی با تصمیم شورای صنفی این فیلم‌ها با یک هفته تاخیر روی پرده خواهند آمد. ملکه فیلمی متفاوت در ژانر سینمای دفاع مقدس است و سکانس‌های جنگی‌اش با فیلمبرداری درخشان علیرضا زرین‌دست بسیار حرفه‌ای و خوش ساخت از کار درآمده است.این فیلم که توسط بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده در جشنواره فجر در رشته‌های اصلی رقابت را به فیلم «روزهای زندگی» واگذار کرد؛ نکته‌ای که دلخوری مسئولان فارابی را نیز به دنبال داشت. یکی می‌خواد باهات حرف بزنه هم دومین ساخته بلند سینمایی منوچهر هادی است که به همراه «بغض» درمیشیان پدیده جشنواره فجر بود و جالب اینکه قرار است این فیلم جایگزین بغض شود. یکتا ناصر برای بازی در یکی می‌خواد باهات حرف بزنه برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. یکی می‌خواد باهات حرف بزنه در گروه استقلال اکران خواهد شد.

کد خبر 188721

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز