گروه شهری: شانه خالی کردن مسئولان دولتی از رسیدگی به اهالی پایتخت فقط یک روی سکه حمل‌ونقل عمومی در تهران است.

دولت در سال‌جاری کمترین وقعی به مسائل بنیادی شهر ننهاده اما شهر همچنان نبضی تپنده دارد.کارشکنی دولت در مسدود کردن پرداخت‌ها به مترو درحالی امروز وارد‌ماه هشتم شد که خبر می‌رسد این‌ماه نیز 15واگن جدید به شبکه خطوط مترو وارد می‌شود و 80 واگن جدید نیز در دست آماده‌سازی‌ و مونتاژ قرار دارد. مدیرعامل شرکت متروی تهران در این‌باره گفت:

تا پایان سال به مرور واگن‌های جدید مترو وارد شبکه خطوط خواهند شد. هابیل درویش اظهار کرد: به‌زودی بخش میانی خط سه متروی تهران حدفاصل چهارراه ولیعصر تا خیابان شهید بهشتی به بهره‌برداری می‌رسد که از واگن‌های جدید برای خدمات رسانی در این بخش نیز استفاده خواهد شد. وی با بیان اینکه واگن‌های جدید مترو به مرور و تا آخر سال وارد شبکه خطوط می‌شوند، گفت: کلیه واگن‌های در دست مونتاژ در خطوط داخلی مترو به کارگیری خواهند شد و به‌طور میانگین ماهانه حدود 15واگن جدید به ناوگان متروی تهران افزوده خواهد شد.

با افزوده شدن واگن‌های جدید به ناوگان مترو‌، شلوغی و ازدحام در قطار‌ها کاهش می‌یابد و گامی دیگر برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده در خطوط مترو برداشته می‌شود‌. وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص بموقع و کامل اعتبارات مصوب و قانونی مترو، ضمن فراهم شدن امکان توسعه سریع خطوط، امکان خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مسافران مترو محقق شود. امیدواری درویش در شرایطی است که نیاز فوری متروی تهران به پرداخت یارانه بلیت و یارانه عمرانی هر روز بیش از پیش احساس می‌شود.

با گذشت هفت ماه از سال و سه برابر شدن قیمت قطعات یدکی هنوز اعتبارات دولتی به مترو پرداخت نشده است که درصورت ادامه این روند نیمی از ناوگان مترو دچار مشکل می‌شود. عدم‌پرداخت یارانه‌ها مسئولان شهری را با مشکلات جدی در بخش تأمین قطعات یدکی ناوگان مواجه کرده است و اگر روند کنونی ادامه پیدا کند ایمنی ناوگان دچار مشکل می‌شود و باید خدمات‌رسانی را در برخی بخش‌ها متوقف کرد.

کد خبر 188567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز