گروه شهری: مدیرعامل شرکت متروی تهران در جریان بازدید معاون مالی و اداری شهرداری تهران از دستگاه حفار خط هفت واقع در بوستان گفتگو ضمن بیان مشکلات و مصائب شرکت مترو در ایجاد و احداث تونل‌ها گفت:

 امروز به هر طریق ممکن شرکت مترو و شهرداری تهران به قولشان عمل کرده‌اند چرا که خود را مقابل شهروندان تهرانی مسئول می‌دانند. آیا وقت آن نرسیده که دولت هم به تعهدات خود مبنی بر تأمین اعتبارات عمل کند.

هابیل درویش در ابتدای سخنان خود خطاب به پورزرندی گفت: شاید یکی از مشکلات عمده ما این است که سختی کار ما از دیده‌ها پنهان می‌ماند چرا که ما زیر زمین تونل حفر می‌کنیم؛ شاید این یک اشکال بزرگ در مدیریت کلان باشد که تنها به مشکلاتی رسیدگی می‌شود که جلوی دید باشند.

وی افزود: این دستگاه TBM که مشاهده می‌کنید، چهارمین دستگاه حفار مکانیزه فعال در شهر تهران است که در چند روز گذشته وارد این ایستگاه شده است. این در حالی است که فعالیت ماشین‌های حفار هزینه‌ها و مشکلات فراوانی را به همراه دارد. این ماشین‌ها وظیفه تحکیم تزریق و لاینینگ تونل‌ها را برعهده دارند.

درویش با بیان اینکه لحظه‌ای نمی‌توان فعالیت دستگاه‌های حفار را متوقف کرد، ابراز داشت: در کنار تمام مزایایی که دستگاه‌های حفار دارند یک عیب وجود دارد و آن این است که وقتی شروع پروژه رقم می‌خورد باید تا اتمام آن پیش رفت درحالی‌که این امر پشتیبانی عظیم مالی و انسانی را می‌طلبد. اگر برای مدت چند هفته فعالیت دستگاه‌های حفار متوقف شوند به واسطه وزن هزار تنی که این دستگاه‌ها دارند، ممکن است باعث نشست زمین شود.

ضمن اینکه هزینه‌های تعمیر این نشست‌ها چندبرابر هزینه فعالیت ماشین‌های حفار می‌شود. بنابراین طبیعی است که باید به هر طریق ممکن فعالیت ماشین‌های حفار را تا نقطه پایان پروژه ادامه داد.وی در ادامه با اعلام اینکه تا به امروز تنها نقطه اتکای ما شهرداری تهران بوده، اظهارداشت: با وجود این مشکلات تا به امروز کار مترو زمین گذاشته نشده است که این امر هم تنها با اتکا به شهرداری و ارتزاق مترو از طریق آن میسر شده است.

تا به این لحظه که هفت‌ماه از سال می‌گذرد، هنوز ریالی از اعتبارات عمرانی و نیز یارانه‌ای دریافت نکرده‌ایم، اما باز لحظه‌ای وقفه در کار مترو ایجاد نکرده‌ایم. من امیدوارم بالاخره این نکته درک شود که مترو برای شهروندان است و شرکت مترو و شهرداری تهران تا آنجا که می‌توانستند به قولشان عمل کرده‌اند و حالا نوبت دولت است که به تعهدات خود عمل کند تا وعده بهره‌برداری از 19کیلومتر خط مترو تا پایان سال محقق شود.

مدیرعامل شرکت مترو ادامه داد: من به جرأت می‌گویم اگر تا امروز همه اعتبارات عمرانی مصوب، محقق می‌شد، پرونده مترو تا به حال بسته شده بود و ما می‌توانستیم به جای 20کیلومتر50 کیلومتر مترو در سال بسازیم.وی همچنین به موضوع تأمین ال‌سی‌های تجهیزات واگن‌ها پرداخت و گفت: در این مورد هم تنها امید ما شهرداری است درحالی‌که تأمین ال‌سی‌ها 50درصدش با دولت است اما باز می‌بینیم که هیچ کمکی از سوی دولت داده نمی‌شود. همانطور که شاهد بودیم تنها برای ترخیص 177واگن 220میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که همه این اعتبار را هم شهرداری تهران پرداخت کرد درحالی‌که 50درصد این میزان برعهده دولت بود. با این حال 90دستگاه واگن وارد شبکه ریلی شد.

کد خبر 186760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز