همشهری آنلاین: نظرسنجی موسسه گرینبرگ نشان می‌دهد که اغلب مردم مصر خواستار توسعه روابط تهران و قاهره هستند و همچنین از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط موسسه «گرینبرگ کینلان روزنر»، (Greenberg Quinlan Rosner) که مورد حمایت «پروژه اسرائیل»، سازمان اسرائیلی و آمریکایی حامیان اسرائیل است، میزان مقبولیت ایران از نگاه مردم مصر افزایش چشمگیری یافته است.

در این نظرسنجی که از 812 نفر از شهروندان مصری صورت گرفته، 65 درصد از پاسخ دهندگان خواستار توسعه روابط قاهره و تهران هستند. همچنین 61 درصد از مصری‌ها نیز از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کردند که حاکی از رشد 20 درصدی نسبت به اوت 2009 است. در نظرسنجی ماه اوت 41 درصد مصری‌ها از برنامه هسته‌ای ایران حمایت کرده بودند.

بر اساس نظرسنجی گرینبرگ، 62 درصد از رای دهندگان به این واقعیت اشاره کرده‌اند که ایران و مصر دو کشور دوست هستند.

بر اساس گزارش فارین پالیسی، نظرسنجی این موسسه نشان‌دهنده افزایش خصومت و مخالفت مردم مصر با اسرائیل است. در این نظرسنجی 74 درصد پاسخ‌دهندگان با استمرار روابط مصر و اسرائیل مخالفت کردند و 77 درصد نیز خواستار منحل شدن قرارداد صلح کمپ دیوید هستند.

بر اساس این گزارش، انقلاب فوریه 2011 مصر که منجر به ساقط شدن حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر شد معادلات منطقه‌ای از جمله روابط مصر و اسرائیل را دچار تغییر کرده است.

کد خبر 188360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز