گروه اقتصادی: گزارش‌ها از سقوط 125هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی و کاهش 80تومانی قیمت دلار آزاد در روز پنجشنبه هفته گذشته حکایت دارد.

سکه

با وجود افزایش بدون توقف بهای سکه و دلار در بازار آزاد طی هفته‌های گذشته، این قیمت‌ها در آخرین روز کاری هفته گذشته با کاهشی مواجه شد که احتمالا بسیاری از پیش‌بینی‌ها را ناگزیر به اصلاح کند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما قیمت سکه در روز چهارشنبه را حدود یک میلیون و 450هزار تومان و دلار را حدود سه هزار و 700تومان اعلام کرد.

پیش از این مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس افزایش معاملات در مرکز مبادلات ارزی را زمینه‌ساز کاهش قیمت‌ها در آینده نزدیک عنوان کرده بودند.

از سوی دیگر تداوم روند کاهشی بهای هر اونس طلا به 1737دلار در بازارهای جهانی نیز مزید بر علت شد و عقبگردی محسوس را در نرخ‌های بازاری دلار و سکه ایجاد کرد. در همین حال، قیمت سکه تمام طرح قدیم 115هزار تومان، نیم سکه 73هزار تومان، ربع سکه 35هزار تومان و سکه گرمی 18هزار تومان ارزان شده است. به گفته محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر هم‌اکنون قیمت‌های فعلی سکه و طلا در بازار واقعی بوده و حبابی نیست.

کد خبر 188315
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز