پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کنفرانس سران اتحادیه اروپا پنجشنبه 27 مهر 91 تحت الشعاع احتمال تقاضای رسمی اسپانیا برای کمک مالی، یکی کردن دیون دولت‌های عضو و انتشار اوراق قرضه اروپا قرار خواهد گرفت که گفته می‌شود آلمان همچنان با آن مخالف است.

eu

یک کارشناس امور مالی در مرکز مطالعات اروپایی دربروکسل می‌گوید: "بدون تردید مسئله اوراق قرضه اروپایی و یک کاسه کردن قروض دولت‌های اتحادیه اروپا مورد بحث بیشتر قرار خواهد گرفت و این راهی است که آلمان با آن مخالف است."

از این گذشته، در دستور جلسه کنفرانس، اتحادیه بانک‌های اروپا، رشد اقتصادی و ایجاد کار، ادغام هرچه بیشتر دولت‌های عضو و احتمال تقاضای کمک مالی از طرف اسپانیا قرار دارد.

در این میان، وزیر دارایی آلمان گفته است زمان آن رسیده که اتحادیه اروپا یک کمیسر با اختیارات گسترده برای نظارت بر بودجه کشورهای عضو انتخاب کند.

اما به گفته کارشناسان مذکور، این نظریه - هرچند مثبت - با موانعی روبرو خواهد شد: "برخورداری از یک قدرت مرکزی که بتواند در بودجه کشورهای عضو نظم و دیسیپلین به وجود بیاورد، خوب است، اما این سئوال مطرح است که محدوده اختیارات او تا چه حد باید باشد. ما باید درعین حال ببینیم که در سطح اروپا برای ترغیب رشد اقتصادی در کشورهای بحران زده چه می توانیم بکنیم."

کد خبر 188245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز