سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یکی از ویژگی‌های بارز امام جواد(ع) را سخاوت و مشکل گشایی برشمرد و از مسئولان خواست با تأسی به آن حضرت به فکر رفع مشکلات مردم باشند.

رفیعی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه دوشنبه در مراسم شهادت امام جواد(ع) که در امامزاده موسی مبرقع قم برگزار شد، در سخنانی با تسلیت شهادت نهمین امام شیعیان اظهار داشت: امام جواد(ع) در میان ائمه معصومین(ع) جوان‌ترین بودند و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند.
وی گفت: امام جواد(ع) در دوران کودکی پدر بزرگوار خود را از دست داد و نخستین امامی بودند که در دروان خردسالی به امامت رسیدند که وقتی امام رضا(ع) در خراسان به شهادت رسید امام جواد(ع) بر فراز منبر رفت و خطبه‌ای خواند و فرمود من فرزند علی بن موسی الرضا(ع) هستم.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: امام جواد (ع) با آن سن کم خود در این خطبه به مردم می‌فرماید که من به نسب عالم هستم و از باطن و ظاهر و آینده خبر دارم و این علمی است که خداوند دراختیار امامان قرار داده است.

وی عنوان کرد: امام جواد (ع) در قم نوادگان بسیاری دارد و یکی از دختران ایشان در حرم حضرت معصومه (س) مدفون است و فرزند بلافصل دیگر ایشان حضرت موسی مبرقع (ع) است.

سخاوت و مشکل گشایی از ویژگی‌های بارز امام جواد (ع)

وی یکی از ویژگی‌های بارز امام جواد (ع) را سخاوت و مشکل گشایی برشمرد و افزود: در زندگی همه ائمه معصومین (ع) یک بعد برجستگی بیشتری نسبت به ابعاد دیگر دارد که در خصوص امام جواد (ع) سخاوت و گشایش در کار‌ها بعد برجسته آن حضرت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه با بیان روایتی از امام جواد (ع) اظهار داشت: امام جواد (ع) فرمودند هوای نفس، خود بزرگ بینی و بخل سه چیزی است که انسان را هلاک می‌کند.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: برخی از افراد بخل علمی دارند و حاضر نیستند مطالب و علومی را که کسب کرده‌اند به صورت رایگان در اختیار سایر افراد قرار دهند.

وی افزود: رسول اکرم (ص) رسول مهربانی بود و ایشان همواره با مردم مدارا می‌کردند و همین شیوه اخلاقی ایشان باعث شد تا بعد از فتح مکه حتی مشرکان نیز ایمان بیاورند.

مسئولان به جان هم نیفتند و به فکر مردم باشند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان باید در زندگی و در برابر سختی‌ها صبور باشد افزود: امروز که مشکلات اقتصادی در کشو وجود دارد همه مردم و مسئولین باید صبوری به خرج دهند و مسئولین نیز باید نسبت به ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر تلاش و در واقع همه باید به هم رحم کنند.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز در عرصه اقتصاد گریبانگیر جامعه ما شده است خواهد گذشت و رو سیاهی آن به دشمنان خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امام جواد به مسئولین توصیه دارند که باید در روز قیامت پاسخگوی مسئولیت خود باشید افزود: مسئولان کشور نباید به جان هم بیفتند و باید به فکر مردم باشند و از اصطکاک بپرهیزند چرا که اختلافات قوا هزینه بر است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: امروز به برخی از اقشار جامعه فشارهای اقتصادی زیادی وارد آمده است و در این راستا دولت و مجلس باید تدابیری اتخاذ کنند که لااقل قیمت چندین کالای مشخص که مورد مصرف همه مردم است ثابت بماند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به روایتی از امام جواد (ع) مبنی بر اینکه ان حضرت فرمودند چهار چیز انسان را بر انجام کار خوب کمک می‌کند افزود: حضرت جواد (ع) فرمود نعمت سلامتی، غنا و ثروت، آگاهی و علم و همچنین توفیق چهار موردی است که انسان را بر انجام کار خوب کمک می‌کند.

کد خبر 188069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز