چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور که بعدازظهر امروز چهارشنبه 15 فروردین با نمایندگان رسانه‌های خبری داخلی و خارجی سخن می‌گفت، از عفو نظامیان دستگیر شده بریتانیایی خبر داد.

رئیس‌جمهور اعلام کرد: ملت کریم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در عین اقتدار و داشتن حق قانونی برای محاکمه این نظامیان با تأسی به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) این 15 نفر را مورد عفو قرار داده و آزادی آنان را به مردم انگلیس هدیه می‌دهد.

محمود احمدی نژاد در پاسخ پرسش یکی از خبرنگاران درباره زمان آزادی این نظامیان گفت: بعد از این جلسه نظامیان بریتانیایی آزاد خواهند شد.

از سوی دیگر احمدی‌ن‍ژاد در حاشیه اولین مصاحبه مطبوعاتی خود در سال 86، به فرمانده مسئول دستگیری نیرو‌های نظامی بریتانیا در آب‌های سرزمینی ایران، مدال درجه سه شجاعت اعطا کردد.

اعطای مدال درجه سه شجاعت در مراسم ساده‌ای با حضور مصطفی محمد نجار وزیر دفاع ایران و محود احمدی نژاد در سال 1386 انجام گرفت.

اولین مصاحبه مطبوعاتی احمدی نژاد در سال 1386 به طور مستقیم از طریق شبکه‌های خبر، بی بی سی، سی ان ان، العربیه و الجزیره در حال پخش است. در این مراسم اعضای هیئت دولت و خبرنگاران 80 خبرگزاری خارجی حضور دارند.

کد خبر 18788

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز