همشهری آنلاین: بیش از 25 هزار عنوان کتاب در دهمین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان عرضه می‌شود که از رشد 20 درصدی در مقایسه با دوره نهم خبر می‌دهد.


 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر امیرمسعود شهرام نیا،دبیر دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان با اشاره به رشد 20 درصدی عناوین کتاب‌ها در مقایسه با دوره قبل گفت: 25 هزار و 246 عنوان کتاب در دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان عرضه خواهد شد.

وی  گفت: سال گذشته 21 هزار عنوان کتاب به نمایشگاه راه یافته بود و امسال شاهد رشد 20 درصدی عناوین کتاب در این نمایشگاه خواهیم بود.

وی افزود: عناوین کتاب‌هایی که در دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان عرضه می‌شوند در سایت www.yym.ir به ثبت رسیده است. از مجموع بیش از 25 هزار عنوان کتاب معرفی شده، تعداد 18 هزار و 600 عنوان کتاب تحویل دبیرخانه شده است و مابقی کتاب‌ها، تا چند روز آینده از سوی ناشران به دبیرخانه ارائه خواهد شد.

شهرام‌نیا در ادامه گفت: برای شرکت در دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان 510 ناشر اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد 160 ناشر که سال گذشته در نمایشگاه حضور نداشتند، امسال از نمایشگاه استقبال کردند و 350 ناشری که سال گذشته هم تجربه حضور در نمایشگاه را داشتند، امسال همچنان با یاد یار مهربان همراه خواهند بود.

دبیر دهمین نمایشگاه یاد یاد مهربان گفت: هیئت کارشناسی این نمایشگاه متشکل از سه کارشناس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش است که وظیفه بررسی و تأیید عناوین کتاب‌ها در نمایشگاه را بر عهده دارند. کتاب­های ارائه شده باید دارای اطلاعات به روز علمی و متناسب با رده سنی مخاطبان نمایشگاه بوده و چاپ اول آن ها سال 1389به بعد باشد.

دهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت موسسه نشر شهر، با هدف اهدای کتاب به مدارس، کتابخانه های عمومی، مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه، خوابگاه‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

این نمایشگاه از 20 تا 26 آبان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، در بوستان گفتگو واقع در بزرگراه شهید چمران برپا خواهد ‌شد

کد خبر 187818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز