گروه شهری: مسئولان مدیریت شهری تهران بر این باورند که خدمات‌رسانی به جنوبی‌ترین بخش تهران را ادامه خواهند داد تا زمانی که این بخش از تهران جدا نشود.

در کنار اظهارنظر معاون خدمات شهری شهردار تهران ،مهدی چمران، رئیس شورای شهر و علیرضا دبیر، عضو هیأت رئیسه شورای شهر نیز از ادامه خدمات‌رسانی به این منطقه خبر داده و اعلام کردند که تا زمانی که این منطقه از تهران جدا نشود خدمات‌رسانی به این محدوده متوقف نخواهد شد. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرری با تهران درهم‌‌تنیده و خدمات شهری آن یکی است، گفت: نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد اما اگر ری از تهران جدا شود ارائه خدمات شهری به ری را متوقف می‌کنیم.

مهدی چمران گفت: عنوان می‌شود که طرح جدایی ری از تهران از کمیسیون سابق اصل90 مجلس نامه‌های مفصلی دارد که به دولت تکلیف شده تا این کار قانونی را انجام دهند اما معلوم نیست و سؤال نمی‌شود که چرا قانونی را که سال 65 مصوب شده تا‌کنون اجرا نکرده‌اند.معاون خدمات شهری شهردار‌ تهران که روزگاری نه‌چندان دور شهردار شهرری بود نیز از تداوم خدمات‌رسانی به این منطقه از تهران خبر داد و گفت: جداسازی ری از تهران به نفع مردم نیست.

مجتبی عبداللهی جدایی شهرری از تهران را به کام عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو دانست که با زمین‌خواری «مبالغی هنگفت از این تقسیم‌بندی‌ها به‌دست می‌آورند.» اعتراضات گسترده مردم و نامه‌نگاری‌ها و جمع‌آوری طومار هم راه به جایی نبرد و استاندار تهران دلیل این جدایی را «خواست‌مردمی» از رئیس‌جمهور اعلام کرد.

از طرفی مهدی چمران با بیان اینکه این قانون مشکلاتی داشته که تاکنون اجرا نشده، افزود: شهر ری در حال حاضر نیز از تهران جداست و اگر بحث هویتی آن را مطرح می‌کنند، این شهر دارای فرماندار است که خود فرماندار معاون استاندار است و همه ادارات آن جداست اما چون ری و تهران در هم تنیده و خدمات شهری تهران و ری یکی است، نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد.رئیس شورای شهر تهران به ایسنا گفت: اگر شهرداری ری مستقل شود تهران خدمات شهری به ری ارائه نمی‌کند و باید تجهیزات و خدمات مستقلی تهیه کند.

کد خبر 187717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز