گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران نحوه افزایش نرخ کرایه ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران را تشریح کرد و گفت: افزایش نرخ کرایه‌ها عادلانه است.

مهدی چمران درباره تصمیمات اتخاذ شده درباره افزایش نرخ کرایه‌ ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تهران گفت: مسافربرهای شخصی خودشان نرخ کرایه را افزایش داده‌اند اما تاکسی‌های خطی نرخ را گران نکرده‌اند که این موضوع ظلم به آنان است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها عادلانه است، گفت:

ما افزایش قیمت‌ها را به شهرداری ابلاغ و نامه آن را به فرمانداری ارسال کردیم و هم‌اکنون منتظر موافقت وزیر کشور هستیم. چمران با بیان اینکه افزایش نرخ‌ها مغایرت قانونی ندارد، ‌ از روند و پروسه تصویب نرخ کرایه‌ها که در نهایت باید به تایید و موافقت وزیر کشور برسد، انتقاد کرد و گفت:

موضوعی برای اعتراض وجود ندارد مگر اینکه بگویند وزیر کشور مخالف است چرا که براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی افزایش نرخ‌ها باید به تصویب شخص وزیر کشور برسد که البته این هم خودش حرفی است که چطور وزیر کشور باید با نرخ کرایه یک‌هزار و 80 شهر موافقت کند.

وی همچنین درخصوص افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های شرکت واحد نیز گفت: نرخ هر بلیت اتوبوس‌ 42تومان بود که آن را به 50 تومان افزایش دادیم. آن هم به این دلیل که دیگر 42 تومانی پیدا نمی‌شد که اگر اسکناس 42 تومانی چاپ می‌شد ما هم آن را 50 تومان نمی‌کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درخصوص حذف برخی از بلیت‌های مدت‌دار مترو به ایسنا گفت: در بررسی‌هایی که انجام گرفت دیدیم برخی از این بلیت‌ها کمتر از یک درصد فروش داشته است که به همین دلیل و نیز برخی مشکلات دیگر بلیت‌ یک ساله اعتباری را حذف کردیم اما بلیت‌های اعتباری شش ماهه و کیلومتری که خریداری داشتند همچنان فروخته می‌شوند. وی افزایش قیمت نرخ کرایه‌ مترو را در حدود 10 درصد اعلام کرد و گفت: فکر نمی‌کنم کسی با مبلغ ناقابل 10 درصد افزایش مخالفتی داشته باشد آن هم با توجه به اعلام تورم 21.6 درصدی.

چمران با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی استاندار تهران در برخی از رسانه‌ها و مخالفت وی با هرگونه افزایش نرخ کرایه‌ها گفت: درصورتی که نرخ‌های دیگر را پایین بیاورند ما نیز نرخ کرایه‌ها را افزایش نمی‌دهیم.

کد خبر 173499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز