گروه شهری: رئیس شورای‌عالی استان‌ها با اشاره به روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: اگر در شهرهای بزرگ کشور حادثه‌ای رخ دهد فاجعه به بار خواهد آمد و ما باید با دستیابی به روش‌های مقابله با بلایای طبیعی، از چنین فجایعی جلوگیری کنیم.

مهدی چمران در چهل و نهمین اجلاس علنی شورای‌عالی استان‌ها که پنجشنبه گذشته در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، تصریح کرد: سخنان رهبر انقلاب اسلامی در کرمانشاه و نیز اظهارات ایشان در کنفرانس فلسطین و دیگر کنفرانس‌های کشورهای اسلامی حاوی نکات ارزشمندی بود که حاکی از رسیدن موج سوم انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای جهان است. وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران شعار نه شرقی و نه غربی مطرح شد، اظهار کرد: این شعار یک ایدئولوژی نوین بود که برای بسیاری از کشورهای غربی گران بود.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه ضمن گرامیداشت بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ شاعر بلندآوازه پارسی، به روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: بلایای طبیعی از جمله مسائلی است که امنیت کشور را تهدید می‌کند.چمران با بیان اینکه حوادثی مثل سیل و زمین‌لرزه زیان‌های فراوانی را در بر دارد، یادآور شد: مقابله با اثرات این پدیده‌ها علم و روشی است که باید به آن دست پیدا کنیم؛ چرا که اگر در شهرهای بزرگ کشور چنین حوادثی رخ دهد فاجعه به بار خواهد آمد. وی همچنین به بیست و دوم مهرماه، روز استاندارد اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت رعایت استانداردها در همه شئون، افزود: به‌عنوان مثال در حال حاضر وضعیت اتومبیل‌های کشور با استاندارد فاصله‌ بسیاری دارد و این موضوع را پیش از این به سازمان استاندارد نیز اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 148403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز