گروه شهری: از نظر مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای‌عالی استان‌ها، عوارض دریافتی هر شهر باید در همان شهر هزینه شود.

این عوارض که به گفته چمران در بخش‌های مختلف مانند سوخت، جرایم راهنمایی و رانندگی و ارزش‌افزوده، در شهرهای مختلف از مردم دریافت می‌شود باید در راستای آبادانی و عمران و رفاه مردم همان شهرها هزینه شود. وی در حاشیه بیست‌ودومین نشست فراکسیون شهری مجلس و دومین نشست مشترک هیأت رئیسه این فراکسیون با شهرداران کلانشهرها در شیراز خواستار تلاش مجلس شورای اسلامی به‌ویژه فراکسیون مدیریت شهری مجلس برای برطرف‌کردن مشکلاتی شد که بر سر اجرای طرح تجمیع عوارض و بازگشت عوارض دریافتی به شهرها وجود دارد.

چمران اظهار امیدواری کرد که ابهاماتی که درباره اختصاص درصد عوارض سوخت وجود داشت بعد از طرح در کمیسیون تلفیق مجلس برطرف شود. یکی از اشکالات و ابهامات مورد نظر رئیس شورای‌عالی استان‌ها مربوط به نحوه محاسبه عوارض سوخت است. وی در این‌باره توضیح داد: متأسفانه درصد عوارض محاسبه شده در بحث سوخت، برمبنای بنزین لیتری 100تومان است حال آنکه امروز قیمت بنزین عدد دیگری بوده و باید مبنا مطابق قیمت روز تغییر کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه از 100میلیارد تومان یارانه بلیت اتوبوس‌ها، تنها 12میلیارد آن به شهرداری‌ها پرداخت شده است، گفت: تأمین و پرداخت تمام آنچه براساس قانون سهم مسلم شهرداری‌هاست، بی‌تردید بر ارتقا کمی و کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان در تمام شهرهای کشور، تأثیر مثبتی خواهد داشت.

در نشست مشترک هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی و شهرداران کلانشهرها که در شیراز برگزار شده بود درباره نحوه پرداخت عوارض مختلف به شهرداری‌ها مباحثی مطرح و راهکارهایی ارائه شد، در این‌باره چمران اظهار امیدواری کرد که با طرح و تصویب این راهکارها در مجلس بتوانیم به بازگشت سهم شهرداری‌ها از عوارض در بخش‌های مختلف، امیدوار باشیم.

کد خبر 204685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز