همشهری آنلاین: مدیر کل تشخیص وصول درآمد شهرداری تهران با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد فیش‌های توزیع شده امسال مربوط به معوقه‌های شهروندان بوده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان آبان ماه که مهلت پرداخت برای استفاده از جایزه خوش حسابی شهرداری است حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این محل وصول شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی رزمی با اشاره به امکان استفاده شهروندان خوش حساب از ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی گفت: بر اساس قانون شهروندانی که تا پایان سال عوارض خود را پرداخت کنند مشمول ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی می‌شوند اما شهروندانی که عوارض خود را تا پایان آبان ماه پرداخت کنند از جوایز دیگری نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیشتر فیش‌هایی که صادر شده است مربوط به معوقه سال‌های گذشته شهروندان بوده است، افزود: متاسفانه در هیچ سالی وصولی شهرداری از این فیش‌ها ۱۰۰ درصد نبوده و از فیش‌هایی که امسال نیز صادر شده دو سوم آن و حدود ۷۰ درصد مربوط به معوقه‌هایی است که شهروندان باید در سال‌های گذشته پرداخت می‌کردند.

رزمی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال و تا پایان آبان ماه که مهلت پرداخت برای استفاده از جایزه خوش حسابی اعلام شده است، از مجموع ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان از فیش‌های جاری توزیع شده، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان وصول شود.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با بیان اینکه در پنج سال گذشته برگزاری جشن جایزه خوش حسابی تاثیر مثبتی در روند وصول عوارض شهری داشته است، گفت: این اقدام که به نوعی فرهنگ سازی در این زمینه محسوب می‌شود موجب شده تا وصولی شهرداری از این عوارض در این مدت حدود ۵ برابر شود.

به گفته رزمی پیش از زمان برگزاری جشن جایزه خوش حسابی حداکثر ۴۵ میلیارد تومان از محل فیش‌های عوارض شهری وصول می‌شد و این در حالی است که در پایان سال گذشته این میزان به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تصریح کرد: شهروندان از این جشن استقبال خوبی کرده‌اند اما همچنان جای کار وجود دارد و باید هرچه بیشتر در این زمینه که یکی از راه‌های کسب درآمد پایدار برای شهرداری است تلاش کنیم.

کد خبر 187641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز