همشهری آنلاین: یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بی‌اساس خواندن گزارش حقوق بشر آمریکا از این کشور خواست تا به مداخله جویی در امور داخلی چین پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پیپل دیلی، "هونگ لی" در یک کنفرانس خبری در پکن ضمن محکوم کردن گزارش کمیسیون اجرایی کنگره آمریکا در انتقاد از حقوق بشر در چین، آن را کاملا بی اساس خواند و گفت: مقامات آمریکایی باید از چنین اظهار نظرهای بی اساسی دست بردارند.

وی افزود: چین امیدوار است که این کمیسیون حقایق را در نظر بگیرد، از چنین رفتار متعصبانه و اظهاراتی که دخالت در امور داخلی چین محسوب شده و به روبط دو کشور خدشه وارد می کند، دست بردارد.

هونگ لی تاکید کرد: برخلاف آنچه که در این گزارش آمده است، دولت چین در وهله اول حقوق مردم را بر اساس قانون در نظر گرفته و برای مردم خدمت می کند و در این زمینه به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافتیم.

وی در ادامه اظهارات نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا را در انتقاد از چین باعث نگرانی پکن خواند.

هونگ لی گفت : نامزدهای انتخاباتی آمریکا باید به پیشرفتهای حاصله در چین احترام بگذارند و تلاش بیشتری را برای اعتماد سازی و گشترش همکاریها میان واشنگتن و پکن به شیوه ای مسئولانه انجام دهند، زیرا چنین اقداماتی به نفع آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود : بنابراین بهتر است تا چین و آمریکا همکاریهای مشترک را بر اساس احترام طرفین و منافع دوجانبه آغاز کنند تا نوع جدید روابط میان قدرتهای جهانی شکل گیرد.

گزارش کمیسیون اجرایی کنگره آمریکا علیه چین در حالی است که این کشور هفته آتی کتاب سفیدی از روند اصلاحات قضایی و قانونمداری تحت عنوان "اصلاحات قضایی چین" منتشر می کند.

آمریکا سالها خود را در موقعیتی بالاتر از کشورهای دیگر قرار داده و هر ساله گزارشی را درباره حقوق بشر آنها منتشر کرده تا از شرایط حقوق بشر در کشورهای دیگر انتقاد واز آن به عنوان ابزاری برای مداخله در امور آنها استفاده کند. واشنگتن چشمان خود را به روی نقض حقوق بشر در آمریکا بسته است.

کد خبر 187565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز