نماد خودروساز‌ها در بورس تهران فعلا متوقف نمی‌شود و تا زمان دریافت اطلاعات نهایی معاملات این سهام ادامه‌ می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بورس، سیدعلی حسینی با اشاره به اینکه خبرهایی همچون افزایش قیمت خودرو از کانال‌هایی غیراز بورس به سهامداران رسیده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که اطلاعات مالی خودروسازان به‌دست ما نرسد، نمی‌توان تصمیمی در مورد تکلیف نمادهای این گروه گرفت.

معاون سازمان بورس با بیان اینکه باید اطلاعات کاملی در مورد تأثیر این تغییر قیمت بر درآمدهای شرکت‌های خودرویی داشته باشیم، تأکید کرد: بنابراین خودروسازان باید تأثیر افزایش قیمت بر درآمدهای خود را به سازمان بورس اعلام کنند و پس از آن مطابق دستورالعمل افشای اطلاعات درخصوص این نمادها تصمیم‌گیری می‌شود، اگر تأثیر با اهمیت بود نسبت به توقف نماد شرکت‌ها اقدام می‌شود.

این گزارش حاکی است: سهام شرکت‌های خودروسازی ظرف دوروز اخیر مورد توجه بازار بوده است. به‌دنبال افزایش قیمت محصولات خودروسازان، سهام شرکت‌های خودروسازی از روز دوشنبه مورد توجه خاص سهامداران قرار گرفته است. از دقایق ابتدایی صبح دیروز هم دو نماد ایران خودرو و سایپا با صف خرید همراه شد.

در تمام مدت ساعات معاملاتی دیروز، سهام شرکت سایپا با حجم بالای معاملات همراه بود و3.93 درصد افزایش قیمت را در هر سهم تجربه کرد. دیروز سه میلیون و 108هزار سهم این شرکت با قیمت 1322ریال خریداری شد؛ صف خرید سهام این شرکت به 11میلیون سهم رسیده تا فعالان بازار شاهد معاملات پرحجم این نماد باشند. نماد معاملاتی ایران‌خودرو نیز از همان ابتدای معاملات شاهد صف خرید بود، به‌طوری که دیروز 18میلیون‌و 68هزار سهم این شرکت میان سهامداران مبادله شد و قیمت هر سهم نیز به 1661ریال رسید.

البته هر سهم این شرکت در قیمت 1701ریال هم خریداری شد. در گروه ایران‌خودرو آنچه بیش از همه مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است موضوع واگذاری بلوک 33.7درصدی سهام بانک پارسیان از سبد دارایی‌های این شرکت و شرکت‌های تابعه آن است. در همین حال، افزایش قیمت خودروهای سواری تولید داخل، انتظار برای بالا بردن هر چه بیشتر حاشیه سود شرکت‌های لیزینگ وابسته به دو غول خودروسازی را در پی داشت. همسو با افزایش قیمت سهام شرکت‌های خودروسازی،

دو شرکت لیزینگ رایان سایپا و لیزینگ خودروغدیر به‌ترتیب شاهد معامله 24میلیون و 11میلیون سهم در بالاترین دامنه نوسان قیمتی بودند. از دیگر نمادهای پر تقاضا شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با بیش از 10میلیون سهم از شرکت‌های تابعه ایران خودرو بوده که در سبد دارایی خود بیشترین سهم بانک پارسیان را دارد. در مجموع گروه خودروسازان بورس با برخورداری از 30شرکت از متوسط قیمت بردرآمد 3.5مرتبه‌ای برخوردار است. ارزش بازار شرکت‌های خودروساز حاضر در تابلوی معاملات بورس تهران چهارهزار و 736میلیارد تومان است.

کد خبر 187353
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز