یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

گروه بورس: معاون مالی گروه صنعتی ایران‌خودرو پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت را برای سال مالی 89 معادل 620 ریال اعلام کرد.

بورس

به گزارش همشهری، رضا رحمانی روز یکشنبه در نخستین نشست تخصصی بررسی سهام ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران افزود: سود هر سهم ایران‌خودرو با تعدیل مثبت از 385ریال به 620 ریال رسید. به گفته او، نخستین پیش‌بینی سود هر سهم ایران‌خودرو برای سال مالی 90 معادل 509 ریال است. رحمانی به افزایش 58 درصدی سود خالص ایران‌خودرو در سال 89 اشاره کرد و گفت: در این مدت تولید و سود عملیاتی این شرکت به‌ترتیب 11 و 38 درصد افزایش یافته است. معاون مالی ایران‌خودرو با اشاره به دلایل افزایش سود گفت: افزایش سود به‌دلیل افزایش تولید، افزایش درآمد فروش اقساطی، بهبود در ترکیب تولید و کاهش هزینه‌های مالی بوده‌است. رحمانی تاکید کرد: شرکت ایران‌خودرو با استفاده از منابع مالی کم بهره خارجی و فروش کل تولیدات در پایان سال 89 توانست پیش‌بینی هزینه‌های مالی خود را کاهش دهد. معاون مالی ایران‌خودرو گفت:‌ مبلغ فروش ایران‌خودرو در سال 89 معادل 98 هزار و 694 میلیارد ریال بود که نسبت به سال 88 به میزان18 درصد افزایش پیدا کرد. همچنین سود خالص شرکت به 3907 میلیارد ریال در سال 89 رسید که این میزان 58 درصد نسبت به سال 88 افزایش نشان می‌دهد.

نگرانی‌های ایران‌خودرو

او در پاسخ به پرسشی درباره افزایش نرخ ارز و نگرانی‌های ایجاد شده توضیح داد: 20 درصد از کل خرید‌های ایران‌خودرو خارجی است که قرار است طبق برنامه در هزینه و قیمت تمام شده محصولات با نگاهی دقیق‌تر به پیش برویم تا فشار نرخ ارز را در قیمت تمام شده محصولات کاهش دهیم. او با بیان اینکه تا 6 ماه آینده نگرانی برای خرید خارجی وجود ندارد، در مورد بدهی ایران‌خودرو به سیستم بانکی توضیح داد: ایران‌خودرو در حال حاضر 3هزار و 750 میلیارد تومان بدهی و تعهد به سیستم بانکی دارد که بخشی از این بدهی تسهیلات و بخشی تعهد است که در ترکیب آن اسناد داخلی و اعتباری نیز وجود دارد.

موانع انتشار اوراق مشارکت ارزی

او با اشاره به تغییر نرخ ارز گفت: با توجه به وجود نوسان نرخ ارز در شرایط فعلی برنامه‌ای برای انتشار اوراق مشارکت ارزی نداریم چون به‌نظر می‌رسد مشکل عمده این ابزار نبود امنیت و پوشش‌های ریسک لازم برای ابزارهای بدهی و دارایی است وگرنه شرکت ایران‌خودرو تمایل زیادی برای انتشار اوراق مشارکت ارزی دارد.

کد خبر 138081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز