مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: «جنوب» حالا معنای محدودتری پیدا کرده است. شاید جغرافیای طبیعی تهران محدوده‌ای به‌عنوان جنوب داشته باشد، اما امکانات، سرانه‌ها و زمینه‌های رشد در این نقطه تهران، مصداق پیشرفته تری یافته است.

ray

شهر ری به‌عنوان نگین این منطقه هر از گاهی تحولاتی را به‌خود دیده است که در کمتر نقطه‌ای از کشور وجود دارد.سرانه‌های فضای سبز و فرهنگی بارزترین نمونه‌های عملکرد مدیریت شهری در شهر ری است که تغییرات شگرفی در هفت سال گذشته پدید آورده است.

سرانه فضای سبز شهرری در هفت سال گذشته رشد 115درصدی را تجربه کرده است. رشد 659درصدی اعتبار این حوزه در هفت سال گذشته منجر به افزایش 455هزار مترمربعی فضای سبز ری و احداث 37بوستان شهری شده است. اعتبار حوزه امور شهری و فضای سبز این منطقه در سال 84 مبلغ 32میلیارد ریال بود که در سال 91 به مبلغ 211میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گفته سعید شیرازی معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20سرانه فضای سبز شهرری هم‌اکنون برای هر شهروند 29مترمربع است. سرانه فضای سبز این منطقه با احتساب داخل محدوده از 14مترمربع در سال 84 به16.2مترمربع در سال 91 افزایش یافته است که بیانگر رشد 115درصدی این سرانه در هفت سال گذشته است. در این رابطه با احتساب بوستان‌های تازه احداث‌شده، تعداد بوستان‌های منطقه به 135مورد افزایش یافته است.

بوستان‌های جانبازان با مساحت 2.5هکتار و جامع ری، شهید آوینی و بازی هر کدام با مساحت دو هکتار ازجمله بوستان‌های بزرگ و شاخص است که بوستان بازی در بخش کهریزک شهرری به همراه کتابخانه‌ای مجهز برای شهرداری کهریزک احداث و اهدا شده است و این در حالی است که بوستان چهارهکتاری مادر نیز در این منطقه در حال احداث است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.توسعه شبکه آبرسانی نوین در قالب 464هزار و 254متر لوله‌گذاری، حفر و تجهیز 241حلقه چاه و 105 هکتار آبیاری قطره‌ای و توسعه شبکه روشنایی با حجم عملیات 218هزار و 611 متر کابل‌کشی از اقدامات مهمی است که به‌منظور استفاده بهینه از منابع انرژی، حوزه امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه20 در مدت زمان مورد اشاره انجام داده است.

اقدامات بسیار دیگری نیز در این زمره قرار می‌گیرند که البته شهروندان ری به‌خوبی از آنها خبر دارند. در حوزه امکانات فرهنگی نیز گام‌های مؤثری در سال‌های اخیر برداشته شده است که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پردیس سینمایی جنوب تهران در بهمن 89 اشاره کرد. مجموعه فرهنگی سینمایی راگا به‌عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین پردیس سینمایی تهران درحالی در شهری نمود یافت که از ابتدای انقلاب همواره جای سینما در منطقه خالی بوده و احداث این مجموعه فرهنگی سینمایی در جنوب تهران فرصتی را برای تحول فرهنگی منطقه فراهم کرده است.

این مجموعه فرهنگی سینمایی به‌گونه‌ای طراحی شده است که مغایرتی با ارزش‌های مذهبی و بافت زیارتی شهر ندارد بلکه برنامه‌های آن در راستای هویت بخشی به پیکره فرهنگی شهر طراحی و اجرایی شده است. برای احداث مجموعه فرهنگی سینمایی راگا با زیربنای هشت هزارو600متری، 9میلیارد و 500میلیون تومان با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 187259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز