همشهری‌آنلاین: تمامی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بخش‌های دولتی و خصوصی، برای برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه الکامپ با گرد هم آمدند.

نمایشگاه

به گزارش ایسنا، روابط عمومی مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد: دومین نشست شورای سیاست‌گذاری هجدهمین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور کلیه فعالان حوزه IT و ICT از بخش‌های دولتی و خصوصی در محل اتاق ایران برگزار شد تا یکدیگر را در جهت برگزاری هر چه بهتر این دوره از نمایشگاه یاری کنند.

در این نشست که با هدف ارائه گزارش از آخرین اقدامات به عمل آمده از سوی مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بررسی موضوعات مربوطه و دریافت دیدگاه‌های اعضاء شورا تشکیل شد عموم حاضرین بر لزوم همدلی و حمایت کامل دستگاه‌ها و تشکل‌های ذیربط از این رویداد به جهت شرایط خاص کشور و زمان نمایشگاه تاکید کردند.

حاضرین همچنین برگزاری کیفی‌تر نمایشگاه این دوره با انجام برنامه‌های جانبی تخصصی همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های تخصصی،‌ دعوت از مدعوین خارجی، برقراری تورهای علمی- تخصصی، ایجاد فضای مناسب برای حضور شرکت‌های کوچک و متوسط و دانش بنیان را از ضروریات دانسته و آمادگی کامل خود را برای همکاری در بخش‌های مختلف آن اعلام کردند.

در این نشست موضوع هزینه‌های مشارکت شرکت‌های خارجی که در ایران نمایندگی دارند و حداقل در این حوزه تعداد آنها بسیار قابل توجه است نیز از طرف حضار مطرح و اعلام شد پا فشاری شرکت سهامی نمایشگاهها بر موضوع محاسبه هزینه مشارکت این گونه شرکت‌ها بصورت ارزی - ریالی ، امری غیر قابل توجیه است چه اینکه این شرکت از ابتدای فعالیتش در جهت تقویت صنعت نمایشگاهی کشور بوده و باید باشد.

در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه الکامپ نمایندگانی از سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای، سازمان فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز آمار و توسعه فناوری اطلاعات آموزش و پرورش، شورای عالی انفورماتیک، دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت شهرداری تهران، معاونت توسعه و مدیریت نیروی انسانی ریاست جمهوری و اعضاء مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور حضور داشتند.

در پایان این نشست حضار ضمن تاکید بر لزوم ادامه فعالیت این شورا در طول سال و سال‌های آتی نه تنها برای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های دوره‌های بعدی بلکه مهمتر از آن سیاست‌گذاری و هدف گذاری برای گسترش و توسعه حوزه ICT و IT کشور شدند که در همین ارتباط دبیرخانه دائم شورا با مشارکت دستگاه‌ها و تشکل‌های ذیربط تشکیل و مقرر گردید جلسات منظم و مستمر خود را برگزار کند.

هجدهمین دوره نمایشگاه الکامپ از تاریخ 19 الی 22 آذرماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 186972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز