همشهری آنلاین: مجید ناگهی داور هفتمین جشنواره عکس رشد با اشاره به داوری بیش از 5 هزار عکس در جشنواره رشد گفت: «اگر این جشنواره را به دو بخش دانش آموزی و بزرگسالان تقسیم کنیم، می‌توان گفت بخش بزرگسالان به شدت ضعیف و بخش دانش آموزی و نوجوانان بسیار خوب و قوی بود».

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته این عکاس، اینگونه به نظر می‌آید که دانش آموزان و عکاسان نوجوان با سانسورها و دغدغه‌های فکری بزرگترها بیگانه هستند و نگاه وسیع آنها به عکاسی گواهی بر این مدعاست.

بزرگسالان محدودیتهایی برای خود اعمال کرده بودند که در عکسهای دانش آموزان وجود نداشت و در واقع می‌توان گفت نگاهی خلاقانه در عکسهای بخش دانش آموزی موج می‌زد.

داور هفتمین جشنواره عکس رشد افزود: «با توجه به محوریت آموزش و پرورش در جشنواره عکس رشد، با چالشی به نام عکاس غیر حرفه‌ای که به محیط آموزشی دسترسی دارد و عکاس حرفه‌ای که به این محیط دسترسی ندارد روبه رو هستیم.

این امر سبب می‌شود تا عکسهایی که مضوعات خوبی را عنوان می‌کنند توسط عکاس غیر حرفه‌ای گرفته شود.

در مقابل شاهد عکسهای حرفه‌ای بودیم که امکان عکاسی از موضوعات خوب را نداشتند».

وی افزود: «از دیگر سو با توجه به آنکه رویکرد این مسابقه، عکاسی مستند اجتماعی است می‌توان گفت دریچه امیدی برای عکاسان این بخش باز شده و جشنواره عکس رشد تبدیل به انگیزه‌ای برای تولید عکاسی مستند اجتماعی شده است.

می‌توان با برگزاری این جشنواره نگاه‌ها را به این بخش معطوف کرد و این مهم نیازمند سیاستگذاری و هدف گذاری بسیار دقیق دارد».

ناگهی با تاکید بر آنکه از عکسهای شرکت کننده در جشنواره عکس رشد می‌توان در فضاهای آموزشی بهره جست گفت: «برگزار کنندگان این جشنواره می‌توانند به مدد شناخت دقیقتر معایب و محاسن محیط آموزش، دغدغه‌های جدیدی برای متولیان امر ایجاد کنند.

برای تحقق این مهم باید امکانات و شرایطی را فراهم آورد تا عکاسان حرفه‌ای بتوانند امکان حضور در محیط های آموزشی را داشته باشند».

هفتمین جشنواره عکس رشد از 11 الی 18 مهر ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر(صبا)، شماره ۵۳ موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

 

کد خبر 186872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز