همشهری آنلاین: سومین جشنواره کودک، شهر و هنر با حضور 18 هنرمند برجسته تصویرگری کودک همچون فرشید مثقالی، پرویز کلانتری، بهروز غریب پور و ... فردا پنج شنبه 13 مهر ماه در برج میلاد تهران آغاز به کار می کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران ،سومین جشنواره کودک، شهر و هنر امسال به میزبانی برج میلاد تهران و با هدف مدرسه سازی برای کودکان مناطق محروم کشور با حضور اساتید برجسته تصویرگری کودک و با شعار آموزش حق همه کودکان است، 13 و 14 مهرماه برگزار می شود.

این جشنواره همزمان با روز جهانی کودک با هدف توجه کودکان به هنر محیطی و شهر با حضور 19 هنرمند برجسته تصویرگری کودک زیرگذر برج میلاد تهران برگزار می شود.

در این جشنواره پرویز کلانتری ،فرشید مثقالی ،لیلی میری، محمد علی بنی اسدی، بهروز غریب پور، نورالدین زرین کلک، مریم عنایتی، محمدرضا دادگر، علی اکبر صادقی، مریم عنایتی، کمال طباطبایی، غلامعلی مکتبی، نیره تقوی، مهرنوش معصومیان، کریم نصر، نفیسه شهدادی، فیروزه گل محمدی، مهنوش شیری و ابوالفضل همتی حضور دارند.

قرار است درآمدهای حاصل از فروش بلیت های این جشنواره برای مدرسه سازی در منطقه محروم "قلعه گنج" که در جنوب استان کرمان واقع شده است، هزینه خواهد شد تا این مدرسه نیمه ساز برای تحصیل کودکان این منطقه آماده شود.

همچنین کودکان با خرید هر بلیت برای شرکت در این جشنواره، می توانند روی یک کاشی نقاشی مورد نظر خود را کشیده که در نهایت این کاشی ها در کوره های سفال پخته و به عنوان اثری ماندگار به مدت 100 سال در برج میلاد تهران نصب می شود.

با این اقدام کودکان نسبت به هنر محیطی و هنر شهری متمرکز می شوند. همچنین هنر سفال وسرامیک از جمله هنرهایی است که در حال منسوخ شدن است و با این حرکت، کودکان که نسل آینده کشور هستند، با این هنر آشنا شده و مانع از فراموشی این هنر تاریخی خواهد شد.

با توجه به پیش بینی های صورت گرفته برای سازه برج میلاد تهران تا 400 سال آینده، کاشی های نقاشی شده کودکان امروز می تواند به جاذبه ای ماندگار و تاریخی برای آنها در بزرگسالی و حتی برای فرزندان و نوه های آنها تبدیل شود.

کد خبر 186722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز